Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Multimedya İletişimine Giriş ITM 012 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü FEYZA KIVIRCI
Dersi Verenler FEYZA KIVIRCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Çoklu ortam uygulamalarının kurumsal temellerini ortaya koymak, çoklu ortam projesi hazırlamak

Dersin İçeriği

Çoklu ortam geliştirme araçları, çoklu ortamda tasarım ilkeleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çoklu ortam ilkelerini açıklamak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Çoklu ortamda bir ürün tasarlayabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Multimedya'ya giriş
2 WordPress kullanarak internet sitesi oluşturma
3 WordpPress arayüzü ve araçları
4 WordPress sitesini özelleştirme
5 WordPress sitesine içerik ekleme
6 Temel SEO kuralları
7 WordPress eklentileri kurulumu ve kullanımı
8 Video Kurgusuna Giriş. Adobe Premiere Pro'ya giriş.
9 Arayüz ve paneller. Çevrim içi çoklu ortam kaynakları.
10 Adobe Premiere ile video kurgusu
11 Adobe Premiere ile video kurgusu
12 Adobe Premiere ile ses kurgusu. Projeyi dışa aktarıp, internette yayımlama
13 Video kapağı görseli hazırlama
14 Dersin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Görme Biçimleri - John Berger

Grafik Tasarımın Temelleri - Gavin Ambrose, Paul Harris

Televizyon Üzerine - Pierre Bourdieu

Tam Benim Tipim - Simon Garfield

Sanat 101 - Eric Grzymkowski

Etkileşimli Web Sitesi Kurma Rehberi: Wordpress Için 33 Püf Nokta - Sertaç Dalgalıdere

Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri - Ümit Tunç

WordPress All-in-One For Dummies - Lisa Sabin-Wilson

Graphic Design School, The principles and Practice of Graphic Design - David Dabner

Illumunating Video: An Essential Guide to Video Art - Doug Hall

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ara Sınav 5 5 25
Kısa Sınav 5 5 25
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5