Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Multimedya Projesi ITM 401 7 2 + 2 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL, Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI, Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ, Doç.Dr. KADRİYE KOBAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Belli bir zamanda dijital medyada tasarım problemi çözme becerilerini geliştirebilecektir.

Bir Multimedia Tasarımcının temel ihtiyaçlarını ve ihtiyaçları eğitimlerinde ve üniversiteden sonra nasıl kullanacaklarını analiz edebilecektir.

Dersin İçeriği
 Sunum, hipermedya, web ve video kurgu programlarına ilişkin temel bilgileri edinir.
 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje hazırlama tekniklerine giriş
2 Proje bütçesinin oluşturulması
3 İletişim alanındaki projeler ve özellikleri
4 Proje konusunun seçilmesi
5 AB, Tubitak projelerinin incelenmesi
6 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi
7 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi
8 Ara sınav
9 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi
10 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi
11 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi
12 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi
13 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu

Yaratıcı düşünce ve fikirleri uygulamaya nasıl aktarılacağı üstünde karar verebilecektir.

Ders Kaynakları

Cengizhan, S. 2007. “Proje Temelli Ve Bilgisayar Destekli Öğretim Tasarımlarının; Bağımlı, Bağımsız Ve İşbirlikli Öğrenme Stillerine Sahip Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Öğrenme Kalıcılığına Etkisi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 377- 401.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
3. Performans Görevi (Uygulama) 25
4. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)