Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya Okur Yazarlığı ITM 204 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI
Dersi Verenler Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu derste amaçlanan medya okuryazarlığına ideolojik, ekonomik ve sosyal boyutları üzerinden eleştirel bir nitelik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği İletişim bilimlerine ve mecralara ilişkin eleştirel ve bütünlüklü bir bakış kazanılır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eleştiri yapma pratiği geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Tüketimin aslında ideolojik bir edim olduğunu tartışabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Eleştirel kuramların karşılığını medyada arar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Günümüz dünyasında iletişimin anlamı, temel kavramları, yeri ve önemine ilişkin genel bir giriş
2 Modernitenin kat ettiği sosyo-ekonomik ve siyasal dönüşüm (küreselleşme)
3 İletişimin aracılandırılması: Sözden yazıya, yazıdan görüntüye(sözlü ve yazılı - görsel kültür)
4 Geleneksel Kitle İletişim Kuramları (düz çizgisel düşünme)
5 Kitle iletişiminin temel özellikleri (tarihi, yapısı, kültürel ve ekonomik boyutları)
6 Kitle iletişiminin temel özellikleri (tarihi, yapısı, kültürel ve ekonomik boyutları)
7 Merkezi Perspektif
8 Modern Bilincin yeri biçimi olarak televizyon (yanlış bilinç, parçalanma, tekrar ve belirsizlik)
9 Kültür Endüstrisi
10 Ara Sınav
11 Yeni Medya
12 Aracılandırılmış deneyimin mekânı olarak yeni medya
13 Genel tekrar I
14 Genel Tekrar II
Kaynaklar
Ders Notu Mutlu, E. İletişim Sözlüğü. Ankara: Ayraç Yayınları.
Huberman, L. .Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla. İstanbul: İletişim Yayınları.
Marx, K. 1844 El Yazmaları. İstanbul: Birikim Yayınları.
Ong,W. J. Sözlü ve Yazılı Kültür. İstanbul: Metis Yayınları.
Althusser, L. İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları.İthaki Yayınları.
Ders Kaynakları Türkoğlu, N. 2004. Kitle İletişimi ve Kültür. Naos Yayıncılık.
Crary, J. 2010. Gözlemcinin Teknikleri, On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite. Metis Yayınları.
Adorno, T. 2011. Kültür Endüstrisi- Kültür Yönetimi. İletişim Yayınları.
Bauman, Z. 2010. Küreselleşme. Ayrıntı Yayınları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 3 3 9
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 5 10 50
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5