Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya Ekonomisi ve İşletmeciliği GZT 019 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi IŞIL ŞİMŞEK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi IŞIL ŞİMŞEK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders kapsamında medya endüstrisine ilişkin ekonomik kavram ve yaklaşımların medyanın taşıdığı özel koşulları da dikkate alarak öğretilebilmesini amaçlamaktadır.

 

 

 

Dersin İçeriği

Medya ekonomisinin kapsamı, medya sektöründe rekabet, medyanın piyasa yapısı, medyayı etkileyen makroekonomik değişkenler, Türkiye'de medyanın neoliberal yapıda örgütlenme biçimleri, medyada çalışma koşulları ve işgücü yapısı, medya ekonomisini düzenleyen yasal mevzuatlar,  medyada ürün ve yapısal özellikleri, küreselleşmenin sektörel olarak medyaya etkisi, basın ekonomisi ve işletmeciliği, radyo-televizyon ekonomisi ve işletmeciliği, sosyal medya endüstrisi, yaratıcı endüstriler.

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medya ekonomisi kavramının çerçevesini öğrendir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Medya endüstrisinin geneline ilişkin teorik bilgi sahibi olur. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Medya İşletmeciliği konusunda piyasanın nasıl işlediğini kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Medyayı etkileyen iç ve dış ekonomik koşullar hakkında bilgi sahibi olur Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Medya Ekonomisine Giriş
2 Medya Ekonomisine Giriş
3 Medyada Sahiplik Sorunu ve Tekelleşme Eğilimleri
4 Reklam Endüstrisi ve Medya
5 Basın İşletmeciliği
6 Basın İşletmeciliği
7 Ara Sınav
8 Radyo-Televizyon Sektörünün Ekonomisi ve İşletmeciliği
9 Radyo-Televizyon Sektörünün Ekonomisi ve İşletmeciliği
10 Sinema Sektörünün Ekonomisi ve İşletmeciliği
11 Yeni Medya ve Yaratıcı Endüstri
12 Yeni Medya ve Yaratıcı Endüstri
13 Sosyal Medya
14 Medya İşletmelerinde Çalışanların Yaşamı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. X
2 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir.
3 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. X
4 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. X
5 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir.
6 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir.
7 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. X
8 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. X
9 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. X
10 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. X
11 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir.
12 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. X
13 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. X
14 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. X
15 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. X
16 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir.
17 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir.
18 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. X
19 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. X
20 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. X
21
22 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir.
23 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir.
24 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler.
25 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir.
26 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir.
27 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
28 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. X
29
30
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 20 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5