Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil Eğitiminde Kuramlar, Yöntemler ve Çağdaş Yaklaşımlar ELT 501 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul ders bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Merve SAVAŞÇI

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin İngiliz dili ve eğitimi alanındaki en yeni yaklaşımları kazanmasını ve kendi derslerinde uygulamasını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste, 1990´lara değin yaygın biçimde kullanılan yöntem ve yaklaşımların tarihsel ve eleştirel biçimde ele alınması ve iletişimsel dil öğretimi geleneği içinde yer alan içerik odaklı ve görev odaklı dil öğretimi gibi dil öğretimindeki güncel konular üzerinde durulacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İngiliz Dili Eğitiminde yer alan son gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip eder ve bilir. Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
2 Öğrenilen son yeniliklerin sınıf ortamında nasıl uygulanması gerektiğini bilir ve uygular. Gözlem, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 İlgili alanayazında yer alan konu ile alakalı gelişmeleri ve değişimleri takip eder ve bilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
4 Çağdaş yaklaşıımların uygulanmasından doğabilecek olumlu ve olumsuz sonuçları bilir ve kavrar. Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Çağdaş yaklaşımlar hakkında hipotez üretebilir; araştırma yapabilir. Gezi / Gözlem, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş ve Yaklaşımlara genel bakış
2 Post-method Dönemi Richards, J. & Renandya, W. (2002) section 1
3 Sınıf yönetimine Humanistik bakış açısı Richards, J. & Renandya, W. (2002) section 2
4 Sınıf içi dinamikler ve yardımlaşarak öğrenme Richards, J. & Renandya, W. (2002) section 3
5 Görev ve Proje Odaklı Öğrenme Richards, J. & Renandya, W. (2002) section 5
6 Öğrenme stratejileri Richards, J. & Renandya, W. (2002) section 6
7 İçerik Odaklı Öğrenme Harrop, E. (2012). Content and Language Integrated Learning (CLIL): Limitations and possibilities
8 Vize Sınavı
9 Yapı-odaklı Dilbilgisi Öğretimi Elgün-Gündüz, Z., Akcan, S. & Bayyurt, Y. (2012). Isolated form-focused instruction and integrated form-focused instruction in primary school English classSpada, N. & Lightbown, P. (2008). Form-Focused Instruction: Isolated or Integrated? TESOL QUARTERLY
10 Dil öğreniminde Girdi İşleme VanPatten, B. (2004). Input processing in SLA. In B. VanPatten (Ed.), Processing Instruction: Theory, Research, and Commentary (pp. 5–31). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
11 İşleme Odaklı Eğitim ve Yapılandırılmış Girdi Aktiviteleri Wong, W. (2004a). The Nature of processing instruction. In B. VanPatten (Ed.), Processing Instruction: Theory, research and commentary (pp. 33-65). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.VanPatten, B. & Oikkenon, S. (1996). Explanation versus structured input
12 Mobil Öğrenme Hockly, N. (2013).Mobile learning. ELTJ./Hockly,N. (2013). Interactive Whiteboards. ELTJ
13 Sınıflarda Teknoloji Kullanımı Richards, J. & Renandya, W. (2002) section 15
14 Yabancı Dil Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar Dersinin Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Derlenmiş makaleler

Ders Kaynakları

H. Douglas Brown (2002). English Language Teaching in the “Post-Method” Era: Toward Better Diagnosis, Treatment, and Assessment, in Jack C. Richards & Willy A. Renandya (eds.), Methodology in Language Teaching, CUP

B. Kumaravadivelu (2006). TESOL Methods: Changing Tracks, Challenging Trends

David Nunan. (2004). What is task-based language teaching? CUP

Hossein Nassaji and Sandra Fotos (2011).The Changing View of Grammar Instruction, in Teaching Grammar in Second Language Classrooms. Routledge.

Bill VanPatten (2004).  Input Processing in SLA, in Processing Instruction. Lawrence

Andy Kirkpatrick (2014). English as a Medium of Instruction in East and Southeast Asian Universities, in N. Murray, A.Scarino (eds.), Dynamic Ecologies, Multilingual Education

Andrew Cohen & Carol Griffiths (2015). Revisiting LLS Research 40 Years Later. TESOLQ

Nicky Hockly (2015).  Developments in online language Learning.  ELT Journal

Nicky Hockly (2012).  Mobile learning. ELT Journal

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Seminer) 10
2. Performans Görevi (Seminer) 20
3. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 3 5 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6