Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lineer Sistemler Teorisi | BSM 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Haberleşme, kontrol ve sinyal işleme konularında temel oluşturan durum uzayı formlarını öğretmek, durum uzayı formlarını kullanarak kontrol edilebilirlik ve gözlenebilirliği analiz edebilmek, ayrık zaman durum uzayı formları hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Matematiksel notasyonların gözden geçirilmesi, durum denklemleri, geçiş matrisleri ve özellikleri, kontrol edilebilirlik ve gözlenebilirlik, gerçeklenebilirlik teorisi, giriş-çıkış kararlılığı, kontrol edici ve gözlemleyici formlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Haberleşme, kontrol ve sinyal işleme konularında temel oluşturan durum uzayı formlarını öğretmek | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Durum uzayı formlarını kullanarak kontrol edilebilirlik ve gözlenebilirliği analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Ayrık zaman durum uzayı formları hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistemlerin Sınıflandırılması | |
2 | Laplas dönüşümü ve transfer fonksiyonları | |
3 | Durum Uzayı Kavramları ve Modelleme | |
4 | Durum Uzayı Kavramları ve Modelleme | |
5 | Durum Uzayı Modellerinin Türetilmesi ve Kanonik Dönüşümler | |
6 | Durum Uzayı Modellerinin Türetilmesi ve Kanonik Dönüşümler | |
7 | Koordinat Dönüşümleri ve Matris Polinomları | |
8 | Lineer Sistem Analizi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Lineer Sistem Analizi | |
11 | Lineer Sistem Analizi | |
12 | Doğrusallaştırma ve Ayrıklaştırma | |
13 | Ayrık Sistemlerin Durum Uzayı Modellemesi | |
14 | Ayrık Sistemlerin Durum Uzayı Modellemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
-Linear System Theory, Wilson J. Rugh, Pearson Education; 2nd edition, 1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Bilgisayar ve Bilişim alanında özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tanımlar, tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve bu süreci yönetir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 4 | 8 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |