Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ayrık Matematik ve Uygulamaları | BSM 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sonlu olayların mümkün olan çözümlerini araştırmak(varlık, sayma ve optimizasyon problemleri). Matematik becerisi isteyen bilgisayar alanlarında gerekli matematik bilgisini pekiştirmek. |
Dersin İçeriği | Kombinasyonel problemler, Graf teorileri, Ağaçlar ,Kapsama Ağaçları, Eşleme Algoritmaları, Ağ akışları, Sayma Teknikleri, Fonksiyon üretimi, Sayma devreleri, Sonlu durum makineleri, Karno haritaları, Algoritma verimliliği, Algoritma karmaşıklığı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar donanımları, Veri yapıları ve veri tabanlarında kullanılan temel çalışma prensiplerinin anlaşılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Matematiksel çıkarsamanın gelişmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kombinasyonel problemler ve matematiksel indüksiyon | [1] 1. Hafta Sunusu |
2 | Kümeler , bağıntılar ve fonksiyonlar | [2] 2. Hafta Sunusu |
3 | Cebirsel yapılar | [3] 3. Hafta Sunusu |
4 | Graf teorisine giriş | [4] 4. Hafta Sunusu |
5 | Graf algoritmaları | [5] 5. Hafta Sunusu |
6 | Çoklu graflar ve algoritmaları | [6] 6. Hafta Sunusu |
7 | Yönlü graflar | [7] 7. Hafta Sunusu |
8 | Ağaçlar | [8] 8. Hafta Sunusu |
9 | Sayma teknikleri,sayma devreleri ve Sonlu durum makineleri | [9] 9. Hafta Sunusu |
10 | Algoritma verimliliği | [10] 10. Hafta Sunusu |
11 | Algoritma karmaşıklığı | [11] 11. Hafta Sunusu |
12 | Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme | [12] 12. Hafta Sunusu |
13 | Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme | [13] 13. Hafta Sunusu |
14 | Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme | [14] 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]http://cs.sakarya.edu.tr/nyurtay adresinde yayınlanan indirilebilir ders malzemeleri [2] SELÇUK F., YURTAY,N.,YUMUŞAK , N.,Ayrık İşlemsel Yapılar,2005 |
Ders Kaynakları | [1].Discrete mathematical strures for computer science, Bernard Kolman, Robert C.Busby, Prentice Hall,1987. [2].Discrete mathematics with combinatorics ,James A. Anderson, Prentice Hall, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Bilgisayar ve Bilişim alanında özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tanımlar, tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve bu süreci yönetir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |