Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karl Popper FEL 614 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Onur Kabil

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Karl Popperın bilim felsefesi ve siyaset kuramını araştırmak

Dersin İçeriği

Karl Popperın bilim ve siyasete dair görüşlerinin incelenmesi ve eleştirisi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karl Popperın bilim felsefesinin temel kavramlarını tanımlamak Anlatım, Soru-Cevap,
2 Karl Popperın siyaset kuramının temel kavramlarını tanımlamak Anlatım, Soru-Cevap,
3 Karl Popperın üç dünya kuramını analiz etmek Anlatım, Soru-Cevap,
4 Karl Popperın yanlışlanabilirlilik görüşünü doğrulanabilirlilik görüşüyle karşılaştırmak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Açık toplum ile kapalı toplumu karşılaştırmak Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Çağdaş demokrasiler açısından Karl Popperın görüşlerinin değerlendirilmesi Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Karl Popperın bilim görüşüyle siyaset kuramı arasındaki ilişkiyi çözümlemek Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karl Popper ve Viyana Çevresi
2 Karl Popperın Bilim Görüşü
3 Yanlışlanabilirlilik, Sınanabilirlilik
4 Kuram ve Kuram Seçimi
5 Eleştirel Akılcılığın Doğası
6 Doğa Bilimleri ve Sosyal Bilimlerde Eleştirel Akılcılık
7 Üç Dünya Kuramı
8 Karl Popperın Siyaset Kuramı
9 ARASINAV
10 Açık Toplum
11 Açık Toplumun Düşmanları
12 Toplum Bilimlerinde Öndeyi ve Kehanet
13 Parçalı Toplum Mühendisliği
14 Hukukun Üstünlüğü
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları ders esnasında verilecektir.

Ders Kaynakları

1- Adnan Ömerustaoğlu, Bilgi Kuramı Karl Popperın Eleştirel Akılcılığı Üzerine
2- Karl Popper, Açık Toplum ve Düşmanları I-II
3- Karl Popper, Knowledge and The Body-Mind Problem: In Defence of Interaction
4- Karl Popper, Tarihsiciliğin Sefaleti
5- Karl Popper, Bilimsel Araştırmanın Mantığı
6- Karl Popper, Conjectures and Refutations
7- Karl Popper, Daha İyi Bir Dünya Arayışı
8- Karl Popper, Objective Knowledge
9- Karl Popper, Hayat Problem Çözmektir
10- Bryan Magee, Karl Popperın Bilim Felsefesi ve Siyaset Kuramı
11- Jeremy Shearmur, The political Thought of Karl Popper

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar.
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır.
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder.
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6