Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Heıdegger Araştırmaları FEL 611 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Merve Ertene

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Heideggerin Temel Ontolojisini tanımak

Dersin İçeriği

Varlık, Ontoloji, Dasein, Ölüm, İçsıkıntısı, Kaygı, Zaman

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Heideggerin varlık düşüncesini tanımak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Heideggerin Batı felsefesine getirdiği eleştirileri tanımak Anlatım, Soru-Cevap,
3 Heideggerin varlık anlayışının temel tezlerini eleştirmek Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Heidegger yorumcularının görüşlerini karşılaştırmak Anlatım, Soru-Cevap,
5 Heidegger yorumcularının görüşlerini eleştirmek Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Sahip olunan bilgi birikimini sistematik ve tutarlı bir biçimde ifade etmek Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Heideggerin düşüncesi
2 Varlık ve Zaman Giriş
3 Varlık ve Zaman Giriş
4 Varlık ve Zaman Birinci Anabölüm/Birinci Kesim
5 Varlık ve Zaman Birinci Anabölüm/Birinci Kesim
6 Varlık ve Zaman Birinci Anabölüm/Birinci Kesim
7 Varlık ve Zaman Birinci Anabölüm/Birinci Kesim
8 Varlık ve Zaman Birinci Anabölüm/Birinci Kesim
9 ARASINAV
10 Varlık ve Zaman Birinci Anabölüm/Birinci Kesim
11 Varlık ve Zaman Birinci Anabölüm/Birinci Kesim
12 Varlık ve Zaman Birinci Anabölüm/Birinci Kesim
13 Genel Değerlendirme
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları ders esnasında verilecektir.

Ders Kaynakları

[1] Heidegger, M., Varlık ve Zaman, çev. A. Yardımlı, İdea, İstanbul, 20004.
[2] Heidegger, M., Varlık ve Zaman, çev. Ökten, K. H., Agora yay., 2006.
[3] Heidegger, M., Being and Time, trans. by J. Macquarrie & E. Robinson, HarperSanFrancisco, New York, 1962.
[4] Heidegger, M., Basic Writtings, ed. by D. F. Krell, HarperSanFranscisco, New York, 1993.
[5] Dreyfus, L. Hubert, Being-in-the-world, The MIT Pres, London, 1991.
[6] Kockelmans, Heideggers Being and Time, Center for Advanced Research in Phenomenology & University Press of America, Washington, DC, 1989.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar.
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır.
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder.
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6