Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye’Nin Sorunları ve Felsefe FEL 609 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Bahadır Karadağ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiyede çeşitli alanlarda ortaya çıkan sorunların felsefece irdelenmesi gerekliliğini ve felsefenin bu alanlarda etkinliğini göstermek

Dersin İçeriği

Türkiye´nin kültürel, sosyal, siyasal ve ekonomik sorunlarının felsefi analizi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk düşüncesindeki güncel sorunların tespit edilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
2 Güncel sorunların felsefi olarak tartışılması. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Güncel sorunlara çözüm önerileri getirilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Din, bilim, politika ve felsefe ilişkisinin tartışılması. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Eğitim, sağlık ve çevre sorunlarının tartışılması ve değerlendirilmesi. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Haklar ve özgürlüklerin tartışılması. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çatışan Medeniyet, Bölünük Kimlik
2 Batılı ve Türk Olmak Medeniyet Tartışması ve Türkiyelilik
3 Medeniyetler Çatışmasından Medeniyetler İttifakına ve Türkiye
4 Din, Bilim, Politika ve Felsefe
5 Politika ve Ahlak
6 Yerel ve Küresel Sorunlar
7 Küresel Bir Sorun Olarak Küreselleşme
8 Yerel Sorunlar
9 Eğitim Sorunları
10 Sağlık Sorunları
11 Çevre Sorunları
12 Haklar ve Özgürlükler
13 Haklar ve Özgürlükler
14 Haklar ve Özgürlükler
Kaynaklar
Ders Notu

Ders ile ilgili makaleler

Ders Kaynakları

1. ABEL, O; ARKOUN, M; Avrupada Etik, Din ve Laiklik Çev. Sosi Dolanoğlu, Serra Yılmaz, Metis Yayınları, İstanbul 1995.
2. HOOK, S; Akademik Hürriyet ve Akademik anarşi, Çev. Sencer Tonguç, Başbakanlık Kültür Müsteşarlığı, Ankara 1973.
3. WINDMAN H; Atatürk Üniversite Reformu, Çev. Aykut Kazancıgil, Serpil Bozkurt, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, İstanbul 1981.
4. KUÇURADİ, I.; Çağın Olayları Arasında Şiir-Tiyatro yay, Ankara (Tarihsiz).
5. WINCH, P; Sosyal Bilimler Düşüncesi Çev. Ö.Demir Vadi Yay., Ankara 1995.
6. DURALI, T; Çağdaş Küresel Medeniyet Anlamı -Gelişimi-Konumu, Dergah Yayınları, İstanbul 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar.
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır.
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6