Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sismik Göç Yöntemleri JFM 628 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜNAY BEYHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Uygulamalı sismik konusunda araştırma yapacakların bilgi düzeylerini yükseltmek
Dersin İçeriği Akustik dalgalar ve yayınımı. Akustik dalgaların yayınımının geometrisi. Sıfır açılımlı sismik kesitler ve yansıma yüzeylerinin haritalanması. Stolt göç yöntemi. Gazdag göç yöntemi. Fourier ve Hartley yöntemleri. Kirchhoff Göç yöntemi. Sonlu farklar göç yöntemi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Göç yöntemlerinde temel kuralları uygular. Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
2 Yer altının gerçekci görüntülenmesinde deneyim kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
3 Sismik verilerin yorumlanmasında deneyim kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
4 Bazı jeolojik modeller için yapay sismogram üretir. Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Anlatım,
5 Düz ve ters dalga alanı modellemesi için bilgisayar programlama yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dalga cephesi ve akustik dalgaların yayınımı
2 Akustik dalgaların yayınımının geometrisi
3 Işın biçimlendirme
4 Sıfır açılımlı sismik kesitler, yansıma yüzeylerinin haritalanması
5 Fourier ortamı veri analizi
6 F-K göç yöntemi
7 Stolt göç yöntemi
8 Fourier ve Hartley yöntemleri
9 Kirchhoff göç yöntemi
10 Sonlu farklar göç yöntemi
11 Yığma öncesi göç
12 Eğimli tabaka düzeltmesi (dip moveout)
13 Sismik verilerin göç işlemine hazırlanması
14 Göç yöntemlerinin karşılaştırılması
Kaynaklar
Ders Notu Haftalık verilen Ders Notu ve internet ortamında ppt dosyası
Ders Kaynakları LowenthalD., L. L. R. R., and Sherwood, J. W., 1976, The wave equation applied to migration: Geophysical Prospecting, 24, 380399.

Stolt, R. H., 1978, Migration by Fourier transform: Geophysics, 43, 2348.

Yilmaz, Ö., 1979, Pre-stack partial migration: Ph.D. thesis, Stanford University.

Mitchell, A. R., and Gri.ths, D. F., 1980, The Finite Difference Method in Partial Differential Equations: John Wiley and Sons.

Robinson, E. A., 1983, Migration of Geophysical Data: International Human Resources Development Corp. (IHRDC).

Wiggins, J. W., 1984, Kirchho. integral extrapolation an migration of nonplanar data: Geophysics, 49, 12391248.

Claerbout, J.F., 1985, Imaging the Earths Interior. Blackwell Sci.Publ.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan jeofizik yöntemleri seçer, kuramsal ve arazi çalışmalarında liderlik eder.
8 Yerbilimlerinde üç boyutlu modelleme yapabilecek düzeyde bilişim teknolojisi bilgi ve becerisine sahip olur ve uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6