Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tedarikçi Kalite Yönetimi KAL 533 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER
Dersi Verenler Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ülkemizde de hızla gelişen lojistik sektörüne öğrencilerin dikkatini çekerek, bu konuda bilgi sahibi olmalarını sağlamak suretiyle özel sektörde iş imkânlarını değerlendirmek ve akademik çalışmalar yapmalarını teşvik etmektir.

Dersin İçeriği

1. Tedarik Zinciri Yönetimi, Turan Paksoy
2. Örnek Olay ve Uygulamalarla Tedarik Zinciri Yönetimi, Ömer Faruk Görçün

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Tedarikçi ilişkileri yönetimini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Tedarikçi kalitesini artırma yöntemlerini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tedarik zinciri yönetimi
2 Tedarik zinciri faaliyetleri ve maliyet unsurları
3 Tedarik zincirlerinde dağıtım ağı tasarımı
4 Tedarik zincirlerinde dağıtım ağı tasarımı
5 Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM)
6 Tedarikçi ilişkileri yönetimi (SRM)
7 Tedarikçi kalite yönetim sistemi
8 Satın alma fonksiyonu
9 Satın alma türleri ve tedarik yönetimi
10 Ara Sınav
11 Satın alma stratejileri ve satın alma süreci
12 Tedarikçi seçme ve değerlendirme yöntemleri
14 Tedarik zinciri yönetiminde performans değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu

1.Richardson, R., Purchasing and Supply Chain
Management, School of Engineering Technology
& Management, Southern Polytechnic State
University, 2002.
2. Curtis, C., Supplier Development - Supplier
Relationship Management, Supply Management
2001, Institute of Supply Management, 2001.
3. de Boer, L., Labro, E., Morlacchi, P., A Review
of Methods Supporting Supplier Selection,
European Journal of Purchasing & Supply
Management, Vol.7, No.2, 75-89, 2001.
4.Contemporary Logistics, Murphy, Paul R. ve Donald F. Wood (2008), Pearson Prentice Hall Yayınevi, 9. Baskı

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 80
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6