Ders Bilgileri
Yazdır
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
---|---|
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | |
Dersin Türü | BOS |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersi Verenler |
Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | |
Dersin Amacı |
Giving the knowledge of note. to teach to students how to use and which purpose it is used
|
Dersin İçeriği |
Giving the note concept.Introduce the voices to students on the staff.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 - Student knows the what is note. | 1 - 2 - 3 - 6 - | B - |
2 - Student knows and read the note value. | 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 14 - | B - F - |
3 - Student knows the read the hark mark. | 1 - 2 - 4 - 6 - 9 - 15 - | B - |
4 - Learns the values of measures or beats. | 1 - 2 - 4 - 6 - 9 - 10 - 15 - | B - C - F - |
5 - Student knows the how to keep the rhythm with note mesaures. | 1 - 2 - 4 - 6 - 10 - 14 - 15 - | A - B - C - F - |
6 - Student does the rhythmic reading. | 4 - 6 - 8 - 14 - 15 - | B - F - |
7 - student knows the how to make rhythmic reading and writing. | 4 - 6 - 14 - 15 - | A - B - C - |
8 - student knows the relationship between note and staff and knows the voices. | 4 - 6 - 8 - 9 - 10 - 14 - 15 - | A - B - C - D - F - |
Öğretim Yöntemleri: | 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 6:Motivations to Show 4:Drilland Practice 14:Self Study 9:Simulation 15:Problem Solving 10:Brain Storming 8:Group Study |
Ölçme Yöntemleri: | B:Oral Exam F:Performance Task C:Homework A:Testing D:Project / Design |
Ders Akışı
Hafta | Konular | ÖnHazırlık |
---|---|---|
1 | What's the note? | |
2 | Note value and hark marks. | |
3 | Relationship between note and staff . | |
4 | Teaching the note, staff and the other terms of music. | |
5 | Teaching the values of measures or beats. | |
6 | Rhythmic reading with beats. | |
7 | Rrhythmic writing with beats. | |
8 | Visa | |
9 | Trying to read the oral creations. | |
10 | Studies to know the places of note on staff. | |
11 | Exercises about reading the voices according to the note values and times. | |
12 | Rhythmic reading studies. | |
13 | Rhythmic reading and writing studies. | |
14 | General repeat. |
Kaynaklar |
||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
Döküman Paylaşımı |
---|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | KatkıDüzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
---|---|---|
AraSinav | 1 | 60 |
Odev | 1 | 25 |
KisaSinav | 1 | 10 |
SozluSinav | 1 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |