Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
HYDROGRAPHY OF TURKEY COG 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

This course Bachelor level courses taking hydrography rivers and lakes, increasing the level of knowledge of the general characteristics of the individuals who have learned to have more detailed information about the aims of the rivers and lakes in Turkey.

 

Dersin İçeriği

Common Features of Turkey’s Hydrology

Opened river basins of Turkey

Blacesea Basins

Egean Sea Basin

Marmara Sea Basin

Mediterranean Basin

Basra Gulf Basin

Endorheic Basins of Turkey

Central Anatolian basins

East Anatolian Basins

Water Supplies of Turkey

Transboundary Rivers of Turkey

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Knows water's importance of human life 1 - 2 - 3 - A -
2 - Categorize the water resources in Turkey 1 - 2 - A - C -
3 - Discusses the effect of climate on water resources in Turkey 1 - 2 - 3 - A - C -
4 - Compare the types of streams in different climate regimes in Turkey 1 - 2 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Common Features of Turkey’s Hydrology
2 Common Features of Turkey’s Hydrology
3 Opened river basins of Turkey
4 Blacksea Basin
5 Marmara Sea Basin
7 Mediterranean Basin
6 Egean Sea Basin
8 Basra Gulf Basin
10 Central Anatolian basins
9 Endorheic Basins of Turkey
11 East Anatolian Basins
12 Central and West Taurus Mountain Basins
13 Water Supplies of Turkey
14 Transboundary Rivers of Turkey

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

İzbırak,R., 1990, Sular Coğrafyası, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Öğretmen Kitapları Dizisi 159

Şen,Z.,Öziş,Ü., Avcı, İ., Bilen, Ö., Zehir, C. Ve Birpınar, M.E, 2002, Sınır Aşan Sularımız, Su Vakfı Yayınları

Güney,E.,2004, Türkiye Hidrocoğrafyası, Çantay Yayınevi


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 Able to get to information,its appraising, interpreting and application with enlarging of information on the same or different field. X
2 Able to translate of current development and works to groups that on same field or diffrent field as written,oral and visual X
3 Able to develop to plans of strategy, politics and practise and able to evaluate their results X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
Odev 1 50
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 2 16 32
Mid-terms 4 16 64
Assignment 2 16 32
Final examination 2 16 32
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü /25(s) 6.4
Dersin AKTS Kredisi 6.4
; ;