Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klimatoloji Metodları COG 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BEYZA USTAOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Doç.Dr. Derya Evrim KOÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İklim verilerinin düzenlenmesi,sayısal analizinin yapılabilmesidir. Elde edilen sonuçların grafik ve tablolarla gösterilmesi ile haritalanabilmesidir.

Dersin İçeriği

İklim verileri
Verilerin düzeltilmesi
Homojenlik testleri
İklim verilerinin istatistiksel analizi
Analiz sonuçlarının tablo ve grafiklerle gösterimi
İklim elemanlarının haritalanması

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İklim analizinde gerekli verileri bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
2 Homojenlik ve inhomojenlik testleri hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
3 İklim verilerini istatistiksel olarak analiz eder Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
4 Analiz sonuçları ile ilgili tablo, grafik ve harita hazırlar Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
5 Tablo, grafik ve haritaları yorumlar Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
6 İklim elemanlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yeryüzünün güneş radyasyonu ve enerji bilançosu
2 Meteorolojik rasat verilerinin değerlendirilmesi ve tahlili:Değişken,mutlak ekstemler
3 Değer sınıfları,frekans,mod
4 Ortalamalar,sadeleştirmeler
5 Rasat serisindeki düzensizlikler,sebepleri,homojen ve homojen olmayan karakterin tespiti
6 Homojen ve homojen olmayan karakterin tespiti
7 Sıcaklıkla ilgili yapılması gereken incelemeler
8 Ara Sınav
9 Kontinentalite derecesi
10 Basınç ve rüzgarlar:hakim rüzgar yönü ve frekansının tespiti
11 Nem ve Yağış:Yağış haritalarının çizilmesi,buharlaşma,evapotranspirasyon ve su bilançosunun hazırlanması
12 Yağış etkinliği kavramı ve formülleri
13 Yağış etkinliği kavramı ve formülleri
14 Kompleks klimatoloji incelemeleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Türkeş, Murat, 2010, Klimatoloji ve Meteoroloji, Kriter Yayınevi, İstanbul.

Erinç,Sırrı,1984,Klimatoloji ve Metodları,İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Yayınları No:2,İstanbul

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
3 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
4 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
5 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
8 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
10 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 3 8 24
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6