Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Minyatür ve Ebru Sanatı ITS 616 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Minyatür ve Ebru Sanat Dallarına Ait Tarihsel Bilgiler, Kullanılan Araç Gereçler

Dersin İçeriği

Minyatür ve Ebru Sanatının Tarihsel Gelişimi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Minyatür Sanatının tarihsel gelişimini bilir. Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama,
2 Ebru sanatını bilir ve yorumlar. Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama,
3 Anadolu Selçukluları Dönemi Minyatürlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Erken Osmanlı Minyatürlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Günümüzde Minyatür Sanatını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Ebru Sanatında Kullanılan araç, gereç ve malzemeleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türklerde Resmin Başlangıcı, Orta Asya’daki İlk Örnekler
2 Minyatür Sanatı
3 İslam Devletlerinde Minyatür
4 Anadolu Selçukluları Dönemi Minyatür
5 Beylikler Dönemi Minyatürleri
6 Erken Osmanlı Minyatürleri
7 Osmanlı Sarayında Nakkaşların Önemi
8 Minyatürde Batılılaşma Dönemi Türk Tasvir Sanatı
9 Günümüzde Minyatür Sanatı
10 Ebru Sanatının Ortaya Çıkışı ve İlk Ebru Örnekleri
11 Ebru Sanatında Kullanılan araç, gereç ve malzemeler
12 Ebru Çeşitleri
13 Ebru Çeşitleri
14 Ebru Sanatında Yenilik Arayışları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

DERMAN,Ç., Osmanlı Asırlarında,Üslup ve Sanatkârlarıyla Tezhip Sanatı, Yeni Türkiye,Osmanlı Özel Sayısı, IV: Kültür ve Sanat. 34 (Temmuz - Ağustos, 2000).( s.624-634)
ATASOY,N.,Hasbahçe,Aygaz Yayınları,İstanbul 2003.
And,M.,Osmanlı Tasvir Sanatları:Minyatür,İş Bankası yayını,İstanbul 2004
ERİŞ,M.N.,Mustafa Esat Düzgünman Ve Ebru,İst.Byk.Şeh.Bld.Yayını,İstanbul 2007.
BİROl,İ.A., Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı,Kubbealtı Kültür ve Sanat Vakfı Yayını,İstanbul 2008.
DEMİRİZ, Y, Osmanlı Kitap Sanatında Natuüralist Üslupta Çiçekler, İstanbul, 1986.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 3 20 60
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6