Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Sosyal Hizmeti | SHB 415 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal Hizmet bilgi ve yöntemlerini kullanarak okul-aile ve/veya öğrenci kaynaklı sorunlara etkili çözümler geliştirir. |
Dersin İçeriği | Okul, aile , öğrenci, eğitim, sosyal hizmet ilişkisinin kurulması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul ve okul Sosyal Hizmetini tanır. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
2 | Öğrenci ihtiyaçlarını bilir ve etkili iletişim kurar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, | |
3 | Aile - Okul Öğrenci ilişkilerini amaca yönelik olarak kullanır. | Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul Sosyal Hizmeti, Tarihi, Roller ve Fonksiyonlar | |
2 | Sosyal Örgütler ve Siyasal Okul Çevresi | |
3 | Öğrencilerin Sorunları ve Gereksinimleri | |
4 | Öğrencilere Yardım Edebilmek İçin Gerekli Yetenek ve Bilgiler | |
5 | İlgili tüm Sistemlerle Aile ve akrabalık İlişkilerinin Yapılandırılması | |
6 | Öğrencilerin Biyolojik-Psikolojik ve Sosyolojik Değerlendirilmesi | |
7 | Anlaşma, Uzlaşma ve Aracılık Tasarımı ve Gelişimin İzlenmesi. | |
8 | Aileyle Çalışma | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Öğrenci ile Teke-Tek Çalışma | |
11 | Okul Merkezli Müdahale | |
12 | Boşanan ve Yeniden Kurulan Ailelerdeki Öğrenciler | |
13 | Ailelerince Taciz edilen ve Kötü Muamele Gören Öğrenciler | |
14 | Kurban Çocuklar ve Aileleri ve toplum tarafından Şiddet gören Öğrenciler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Nancy Boyd (2003), Social Work Practice with Children, The Guilford Press, New York. David R. Dupper (2002), School Social Work, John Wiley and Sons Inc. , New Jersey. |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |