Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bt İle İş Süreç Yönetimi ISE 457 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMAİL HAKKI CEDİMOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. İSMAİL HAKKI CEDİMOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, İş Süreçleri Yönetimi'nin (BPM) tüm yelpazesine giriş sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin beklenen sonucu, öğrencilerin bilgisayar bilimleri ve yönetim perspektiflerini akademik olarak birleştirmeyi başarmalarına yardımcı olurken, BPM kullanarak süreç performansı iyileştirmelerini gerçekleştirilmesine odaklanmaktır.

Dersin İçeriği

Bu eğitim, süreç tanımlamadan süreç izlemeye kadar tüm İş Süreçleri Yönetimi (BPM) yaşam döngüsünü kapsamakta ve süreç modelleme, analiz, yeniden tasarım ve otomasyon konularını ele almaktadır. İşletme yönetimi, bilgisayar bilimleri ve endüstri mühendisliğinden kavramlar, yöntemler ve araçlar kapsamlı ve disiplinler arası bir yaklaşımla harmanlanmıştır. Slaytlardaki ve metindeki çizimler Object Management Group tarafından tanımlanan ve dünya çapında uygulayıcılar ve satıcılar tarafından yaygın olarak onaylanan BPMN endüstri standardını kullanmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak yapılandırabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Bir işletmenin kilit süreçlerini belirleyebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
5 Sürecin öğelerini belirleyebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Süreçlerin performans göstergelerini hazırlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
7 Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirebilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
8 Süreç yönetiminde kullanılan modelleri / teknikleri açıklayabilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
9 Süreçler arası ilişkileri kurabilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
10 Süreç iyileştirme yöntemlerini açıklayabilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
11 Süreçlerin mevcut durumunu değerlendirebilir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 BT ile İş Süreç Yönetimine Giriş
2 Süreç Tanımlama
3 Temel Süreç Modellemesi
4 Gelişmiş Süreç Modellemesi
5 Süreç Keşfi
6 Nitel Süreç Analizi
7 Kantitatif Süreç Analizi
8 Süreç Yeniden Tasarımı
9 Sürece Duyarlı Bilgi Sistemleri
10 Süreç Uygulama
11 Yürütülebilir Süreç Modelleri
12 Süreç İzleme
13 Süreç Otomasyonu: Kavramsaldan Yürütülebilir İş Süreci Modellerin
14 Bir Kurumsal Yetenek Olarak BT ile İş Süreç Yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu

Marlon Dumas, Marcello La Rosa, Jan Mendling, Hajo A. Reijers, Fundamentals of Business Process Management, 2018 2nd edition 2018

Ders Kaynakları

Marlon Dumas, Marcello La Rosa, Jan Mendling, Hajo A. Reijers, Fundamentals of Business Process Management, 2018 2nd edition 2018

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, X
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. X
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 20 3 60
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 2 4
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5