Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yetişkin Eğitiminde Öğrenme-Öğretme YBO 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Ar.Gör. Zeynep DEMİRTAŞ, Ar.Gör. Duygu GÜR ERDOĞAN,Arş.Gör.S.ARSLAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İnsanın gelişim özellikleri ve eğitim açısından doğurguları ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisi; gelişim ve öğrenme ilkelerine göre öğretimin planlanması yeterlikleri kazanabilme.
Dersin İçeriği İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram\yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsanı tanıma bilgisi. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Öğrenme kuram\yaklaşımları bilgisi. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklayabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Bir kuram\yaklaşımı temele alarak bir eğitim durumu düzenleyebilme. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz edebilme. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
7 Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirebilme. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar
2 İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları
3 Gelişimin boyutları
4 Davranışçı öğrenme kuramı
5 Davranışçı öğrenme kuramı
6 Klasik koşullama
7 Edimsel koşullama
8 Bağlaşımcılık
9 Sosyal Bilişsel kuram
10 Bilişsel öğrenme kuramı
11 Gestalt kuramı
12 Bilgiyi işleme kuramı
13 Öğrenem-öğretme modelleri
14 Dersin ve dönemin genel değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Oral, B. (Editör). (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi.
Filiz, S. B. (Editör). (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi.
Senemoğlu. N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitapevi.
Arends, R. I. Winitzky, N. E. & Tannenbaum, M. D. (1998). Exploring Teaching. Baston: McGraw-Hills.
Joyce, B. & Weil, Marsha. (1996). Models of Teaching. Baston: Allyn & Bacon.
Klein, S. B. (1987). Learning. Principles and Applications. New York: McGraw Book Company.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
2 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
4 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
5 Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
7 Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
8 Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
9 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
10 Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
11 Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
12 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6