Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Pazarlama ISL 445 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Kültürlerarası Pazarlama, Stratejik Yönetim

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Seren Özsoy

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Pazarlama konularına stratejik bakış açısıyla bakabilme bilgi, beceri ve yeteneklerini öğrencilere kazandırmaktır. Stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler de öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde stratejik pazarlama planlaması, pazarlama stratejisi geliştirme ve pazarlama programlarının oluşturulmasına ilişkin süreçler yer almaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar
2 Stratejik pazarlama planını anlatır ve hazırlar
3 SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder
4 Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir
5 Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur
6 Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Strategic Thinking Unit 1 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
2 Strategic Marketing Targets. Unit 2 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
3 Strategic Analiysis and Market (Profit) Opportunities. Unit 3- Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
4 Corporate Analiysis Unit 4 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
5 Customer Analiysis Unit 5- Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
6 Market Opportunities Measurement and Market Atractiveness Analiysis Unit 6- Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
7 Competitiveness, Corporate Advantage and Value Creation Strategies Unit 7 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
8 Marketing Strategies Unit 8 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
9 Midterm Examination
10 Marketing Strategies for Emerging Markets Unit 9- Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
11 Marketing Strategies for Mature Markets Unit 10 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
12 Marketing Strategies for Decreasing Markets and Crises Unit 11 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
13 Marketing Strategies in terms of Market Positioning Unit 12 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
14 Application of Marketing Strategies Unit 13 - Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
Kaynaklar
Ders Notu

Ömer Torlak ve Remzi Altunışık, 2010, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları

Ders Kaynakları

1. Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul: Mediacat Yayınları, ss. 1- 52.
2. Levinson, Jay Conrad (2007), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Mediacat, İstanbul, ss. 47-77.
3. Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58 ve 65-90.
4. Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 155-178.
5. Brandenburger, Adam M., Nalebuff, Barry J. (2005) Ortaklaşa Rekabet, Rota Yayınları, ss. 260-280.
6. Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 22-45
7. Kawasaki, Guy (2003) Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları, Mediacat yayınları, İstanbul, ss. 53-144.
8. Traecy, Michael, Wiersama, Fred (2005), Pazar Liderlerinin Öğretileri, Mediacat Yayınları, İstanbul, ss.140-220.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alan bilgisini sağlama X
2 Analitik düşünme becerisini geliştirme X
3 Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi X
4 Girişimci ve iç girişimci olmak X
5 Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü X
6 Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü X
7 Sözlü, yazılı iletişim becerisi X
8 Takım kurma ve geliştirme X
9 Etik farkındalık
10 Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 35
1. Ödev 35
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5