Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama UTC 202 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Uluslararası Pazar Araştırmaları, Kültürlerarası Pazarlama

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı uluslararası alanda faaliyet gösteren işletmelerin yerel pazarlardan farklı olarak etkilenebilecekleri dış faktörler, verilmesi gereken stratejik kararlar ve bu çerçevede izlenmesi gereken metodoloji hakkında kazanımlar elde edilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dersin amacı doğrultusunda içeriğinde uluslararası pazarlama bağlamında içsel ve dışsal faktörlerin analizi ve karar süreçlerine yer verilmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama kavramlarını tanımlar.
2 Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri örnekler vererek açıklar.
3 Uluslararası pazarlama karması elemanlarını açıklar.
4 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir.
5 Uluslararası pazarlamada kültürün rolünü örneklendirir.
6 Uluslararası pazar araştırmaları hakkında fikir sahibi olur.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uluslararası Pazarlamayı Gerekli Kılan Koşullar
2 Uluslararası Pazarlama Açısından İşletme Analizi
3 Uluslararası Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler- Demografik ve Kültürel Çevre
4 Uluslararası Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler-Politik, Yasal ve Teknolojik Çevre
5 Uluslararası Pazarlama Araştırması
6 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
7 Uluslararası Pazarlamada Ürün Stratejileri
8 Uluslararası Pazarlamada Fiyat Stratejileri
9 Ara Sınav
10 Uluslararası Pazarlamada Dağıtım ve İletişim Stratejileri
11 İhracat Temelli Uluslararası Pazarlama Metodolojisi
12 Uluslararası Pazarlamanın Makro Kritiği
13 Uygulama Sunumları
14 Uygulama Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Cateora, Philip R. Ve John L. Graham (2019), International Marketing, 19th. Edition, McGraw-Hill, New York.

Ders Kaynakları

Cateora, Philip R. Ve John L. Graham (2019), International Marketing, 19th. Edition, McGraw-Hill, New York.
 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alan bilgisini sağlama X
2 Analitik düşünme becerisini geliştirme X
3 Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi X
4 Girişimci ve iç girişimci olmak X
5 Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü X
6 Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü X
7 Sözlü, yazılı iletişim becerisi X
8 Takım kurma ve geliştirme X
9 Etik farkındalık X
10 Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Final 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5