Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
0 0 0
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi
Dersin Türü BOS
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYŞE ÇEVİRME
Dersi Verenler Doç.Dr. AYŞE ÇEVİRME
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 

This course focuses on protection and improvement of health of individuals, families and social groups. Within this course, students will be provided with basic information related to teaching other healthy life behaviours, planning, applying and assessing behaviour change strategies.

Dersin İçeriği

This course ; individual, group focuses on the health of the family and community conservation and development . In this course , students gain a healthy lifestyle, behavior , behavior change strategies , planning , implementation, and will have the basic knowledge about assessment.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Explain the basic concepts of health promotion 1 - 2 - 3 - A - C -
2 - It takes responsibility for the health. 1 - 2 - 3 - A - C -
3 - Explain the risk factors affecting health. 1 - 2 - 3 - A - C -
4 - It complies with the rules of personal hygiene. 1 - 2 - 3 - A - C -
5 - Participate in physical activity. 1 - 2 - 3 - A - C -
6 - Explain the principles of healthy eating. 1 - 2 - 3 - A - C -
7 - Participate in activities to improve their mental health. 1 - 2 - 3 - A - C -
8 - Non discusses the risks of alcohol and drug addiction 1 - 2 - 3 - A - C -
9 - Accident and take the necessary measures to prevent violence. 1 - 2 - 3 - A - C -
10 - Is aware of the health effects on the environment 1 - 2 - 3 - A - C -
11 - t stops away from actions that harm sexual health. 1 - 2 - 3 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı


Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002.
Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002.
Gorin SS, Arnold J: Health Promotion in Practice, Jossey-Bass, 2002ourse
NamePender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006.


Döküman Paylaşımı

SAĞLIKTA BİREYİN SORUMLULUKLARI
sağlığın geliştirilmesi-2016-222
Fiziksel egzersiz
SAĞLIKLI YAŞAM ve EGZERSİZ
2.STRES-YÖNETİMİ-II-3
toplum beslenme ilkeleri
KİŞİLER ARASI İLİŞKİLER-3
Sigara ve Sağlığımız-2222
TRAF‹K KAZALARI-2
tinsellik 3

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 60
KisaSinav 1 15
KisaSinav 2 15
Odev 1 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 10 10
Quiz 2 8 16
Performance Task (Seminar) 0 0 0
Final examination 1 10 10
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü /25(s) 5
Dersin AKTS Kredisi 5
; ;