Ders Bilgileri
Yazdır
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
---|---|
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | |
Dersin Türü | BOS |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | |
Dersin Amacı |
This lesson aims using social media for education purposes.
|
Dersin İçeriği |
In this lessson lecturers giving information about social media and some popular social media services viable in learning environments. Students use social medias and develop some educational materials using social media.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 - Defines social media | 1 - 2 - 3 - | A - B - |
2 - Explains social media types | 1 - 2 - 3 - 8 - | A - B - C - |
3 - Explains social learning theories | 1 - 2 - 3 - 12 - | A - B - C - D - |
4 - Explains social media types using for education purposes | 1 - 2 - 3 - | A - B - C - D - |
5 - Uses social media in learning environments | 8 - 10 - 16 - | D - F - |
Öğretim Yöntemleri: | 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 8:Group Study 12:Case Study 10:Brain Storming 16:Project Based Learning |
Ölçme Yöntemleri: | A:Testing B:Oral Exam C:Homework D:Project / Design F:Performance Task |
Ders Akışı
Hafta | Konular | ÖnHazırlık |
---|---|---|
1 | What is social media | |
2 | Social media types | |
3 | Social networks | |
4 | Social learning theories | |
5 | A Typology of Social Forms for Learning | |
6 | Learning in Groups | |
7 | Learning in Networks | |
8 | Learning in Sets | |
9 | Social media applications in education - Social networks | |
10 | Social media applications in education - Microblogs | |
11 | Social media applications in education - Document sharing services | |
12 | Social media applications in education - Multimedia sharing services | |
13 | Presenting student projects | |
14 | Presenting student projects |
Kaynaklar |
||
---|---|---|
Ders Notu | Teaching Crowds, Dron,J ve Anderson, J, Athabasca University Press, Athabasca | |
Ders Kaynakları |
Döküman Paylaşımı |
---|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | KatkıDüzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
---|---|---|
AraSinav | 1 | 30 |
Odev | 1 | 20 |
ProjeTasarim | 1 | 25 |
ProjeTasarim | 2 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü
Etkinlik | Sayısı | Süresi(Saat) | Toplam İş yükü(Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 2 | 2 |
Assignment | 1 | 10 | 10 |
Project / Design | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü /25(s) | 4.88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4.88 |