Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müslüman-Haçlı İlişkileri ORT 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Haçlı seferleri esnasında ve sonrasında Müslüman-Haçlı İlişkilerini açıklamak
Dersin İçeriği 1096 yılında başlayan ve İslam ve Avrupa tarihinde büyük bir dönüşüm meydana getiren Haçlı Seferleri sonucunda kurulan devletlerin bölgede hakim Türk-İslam devletleri ile ilişkileri, kültürel etkileşimler, siyasi ittifaklar, Orta Doğu?nun siyasi tarihi içerisinde Haçlı seferlerinin yeri ve önemi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Haçlı Seferlerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Müslümanlarla Haçlılar arasındaki ilişkileri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
3 Müslümanlarla Hıristiyanlar arasındaki kültürel etkileşimi analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Avrupa?da Haçlı Fikrinin Ortaya Çıkışı
2 Haçlı Seferlerinin dini, siyasi ve iktisadi nedenleri
3 Haçlı Seferleri sırasında İslam Dünyası
4 Haçlı Seferleri sırasında Bizans Devleti
5 Türkiye Selçuklu-Haçlı İlişkileri
6 Danişmendli-Haçlı İlişkileri
7 Anadolu?da Haçlı Kontlukları: Urfa, Antakya
8 Büyük Selçuklu-Haçlı İlişkileri
9 ARASINAV
10 Suriye Selçuklu-Haçlı İlişkileri
11 Zengi Atabeyleri ve Haçlılar
12 Eyyubi Haçlı İlişkileri
13 Memluk Haçlı İlişkileri
14 Müslümanlar ve Haçlılar arasında Kültürel Etkileşimler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları - Altan, Ebru, İkinci Haçlı Seferi, Ankara: TTK Basımevi, 2003.
- Demirkent, Işın; Haçlı Seferleri, İstanbul: Dünya Basınevi, 1997.
- -------------------; Urfa Haçlı Kontluğu Tarihi, 2. Cild, Ankara: TTK Basımevi, 1974.
- Jean de Joinville, Bir Haçlının Hatıraları, terc.: Cüneyt Kanat, Ankara: Vadi Yayınları, 2002.
- Maalouf, Amin; Arapların Gözüyle Haçlı Seferleri, terc.: M. Ali Kılıçbay, İstanbul: Telos Yayıncılık, 1997.
- Runciman, Steven; Haçlı Seferleri Tarihi, 3. Cild, terc.: Fikret Işıltan, Ankara, TTK Basımevi, 1987.
- Setton, Kenneth (ed.); History of Crusades, Medison: The University of Wincosin, 1969.
- Şahin, Haşim; Orta Zamanın Türkleri, İstanbul: Yeditepe Kitabevi, 2011.
- Şeşen, Ramazan; Selahaddin Eyyubi ve Devri, İstanbul: ISAR Yayınları, 2002.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6