Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halk Kültürünün Hadıs Kaynakları HAD 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI
Dersi Verenler Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Halk kültüründeki hadislerin kaynakları ve değeri hakkında bilgi ve kanaat sahibi kılmak
Dersin İçeriği Genel olarak halkın hadis bilgisi; halk kültürünün oluşmasında hadislerin rolü; konuya dair eserlerden seçme metinler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkın hadis bilgisinin kaynaklarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Halkın hadis bilgisinin seviyesini ölçebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Halkın kullandığı hadislerin güvenilirlik durumlarını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Geçmiş ile günümüzdeki halk kültürünün hadis ve sünnet dayanaklarını mukayese eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Halkın bildiği hadisleri konu alan klasik eserlerin metinlerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Halkın hadis ve sünnet birikimini geliştirme konusundaki yeni düşünceleri değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kültürü oluşturan unsurlar ve halkın hadis bilgisinin kültüründeki yeri
2 Halkın hadis bilgisinin temel kaynakları
3 Halkın hadis bilgisi konusunda yazılmış Türkçe eserler
4 Halkın hadis bilgisi konusunda yazılmış Arapça eserler
5 İnanç konusunda seçme metinler
6 İlim konusunda seçme metinler
7 İbadet konusunda seçme metinler
8 Muamelat konusunda seçme metinler
9 Muamelat konusunda seçme metinler
10 Güzel ahlak konusunda seçme metinler
11 Kötü ahlak konusunda seçme metinler
12 Örf ve adetler konusunda seçme metinler
13 Diğer konularda seçme metinler
14 Diğer konularda seçme metinler
Kaynaklar
Ders Notu Aclûnî, Keşfü´l-hafâ, Beyrut 1972.
Ders Kaynakları [1] Sehâvî, el-Mekâsıdü´l-hasene, Beyrut 1985
[2] Semhûdî, el-Ğummâz ale´l-lümmâz, Beyrût 1986
[3] Selman Başaran, Hadislerin Türk Atasözlerine Tesiri, Bursa 1994
[4] Ali Çelik, Anadolu´da Halkın Hadis Bilgisi ve Bilgi Kaynakları, Eskişehir 2000
[5] Nihat Dalgın-Yunus Macit, Kültürümüzü Şekillendiren Hadisler, İstanbul 2007
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 30 30
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6