Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Kelam Problemleri KLM 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Kelam ve İslam Mezhepleri Anabilim dallarının seçmeli dersleri önerilir

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER
Dersi Verenler Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüz inanç problemleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek

Dersin İçeriği

İslam kelamının tarihsel süreç içerisinde etkisini ve günümüz problemleri karşısında da yetkinliğini ortaya koymaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler kelam ilminin ana konularını tanırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kelam ilminin tarihsel gelişimini analiz ederler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Kelamın konularının tarihsel arka planını değerlendirirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Klasik kelam ve modern kelam bağlantısını karşılaştırırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Çağdaş inanç konularının iç ve dış dinamiklerini çözümlerler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Çağdaş inanç konularının iç ve dış dinamiklerini belirlerler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Modern inanç konuları, sebep ve sonuçlarını yorumlarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Modern inanç problemlerinden amaç nedir, kapsamı ve sınırı nedir?
2 İman ve inanç anlayışı
3 İslam kelamcılarına göre Tanrı
4 İslam kelamcılarına göre Tanrının nitelikleri
5 İslam kelamcılarına göre vahiy
6 İslam kelamcılarına göre ahiret ve bedensel diriliş
7 Reenkarnasyon
8 Büyü ve Sihir
9 Peygamberlik sürekliliğini koruyor mu?
10 Türkiyedeki Yeni Çağ Dini Akımları
11 Kader anlayışı, İslam dünyasını geri bırakmış mıdır?
12 Terörizm nedir, İslam bir terörden bahsedilebilir mi?
13 İslam ve Batı ilişkisi, ne zaman başlamıştır ve günümüzdeki durumu.
14 Türk Müslümanlığı anlayışı ve imkânı
Kaynaklar
Ders Notu

1. Kılavuz, Ahmed Saim, Anahatlarıyla İslam akaidi ve kelama giriş

Ders Kaynakları

2. Topaloğlu, Bekir, Kelam İlmi: Giriş
3. Aydın, Mehmet Din Felsefesi
4. TDV İslam Ansiklopedisi (İlgili maddeler)
5. Çelebi, İlyas-Topaloğlu, Bekir-Yavuz, Y. Şevki, İslamda inanç esasları,

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6