Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İmanın Oluşumu ve İnanç Engelleri KLM 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri YOk
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SÜLEYMAN AKKUŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları YOK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin insanın temel niteliklerini ve inançla ilgili özelliklerini, dini yapısını ve günümüz dünyasında inanmayı engelleyen faktörleri öğrenmelerini sağlamak
Dersin İçeriği İnsanın ontolojik özellikleri, âlemdeki yeri ve tanrı insan ilişkisinin nasıllığı, iman ve inanmanın önündeki engellerin varlığı ve bunların insan üzerindeki etkilerinin belirlenmesini içerir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsanın ontolojik temel niteliklerini kavrar ve ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İnsanın dini yapısı fıtratı ve bunun imanın kazanılmasında rolünü öğrenir ve ifade eder Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 İmanın özellikleri ve oluşum süreci tanımlar ve anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 İmana engel olan Entelektüel faktörleri kavrar ve değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 İnancın önündeki ve psikolojik sosyal engelleri kavrar ve değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 İnancın önündeki sosyal engelleri kavrar ve ve değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsanın mahiyeti
2 İnsanın alemdeki yeri
3 İnsanın varlık yapısı ve temel nitelikleri (I)
4 İnsanın varlık yapısı ve temel nitelikleri (II)
5 İnsanın dini yapısı (Fıtrat)
6 İman nedir
7 İmanın kaynağı
8 İman ve bilgi ilişkisi
9 İmanın oluşum süreçleri ve dereceleri
10 İnanç Engelleri ve genel özellikleri
11 Psikolojik Engeller
12 Entelektüel Engeller
13 Sosyo-kültürel Engeller
14 İnsan iradesi ve aklının gücü
Kaynaklar
Ders Notu Ders Notu : 1- Mustafa Akçay, Çağdaş DÜnyada İnsan ve Dinî Sorumluluğu, İzmir, 2000.
Ders Kaynakları 1- Max Scheler, İnsan ve Kainattaki Yeri, (trc. T. Mengüşoğlu), İst. 1947.
2- Takiyyüddin Mengüşoğlu, İnsan Felsefesi, İst.1988.
3- Paul Tillich, İmanın Dinamikleri, (trc. F. Trkan- S.Özer) Ank. 2000
4- Muhit Mert, İnsan Nedir, Ank, 2004
5-. Abdurrahman Kasapoğlu, Kuranda İman Psikolojisi, İst. ts.
6- Hanefi Özcan, Epistomolojik Açıdan İman, İst. 1992
7- Hülya Alper, İmanın Psikolojik Yapısı, İst. 2002.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6