Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Dünyada Tasavvuf TSV 506 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞDr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı çağdaş dünyada, tasavvufun değişik yönleriyle ele alınmasıdır.

Dersin İçeriği

Dünden bugüne İslam dünyasında varlığını sürdüren tarikatlar ve bu tarikatların sosyo-kültürel ve dini hayata etkileri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Günümüz Dünyasında Tasavvuf telakkilerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Tasavvuf anlayışlarını açıklar. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 Tasavvufla ilgili ortaya çıkan sosyo-kültürel yapıyı örnekler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Tasavvufla ilgili yapılan çalışmaları ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Tasavvufun yansımalarını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklılıklara göre düzenler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Ortaya çıkan unsurları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasavvufun ortaya çıkış ve yayılış sürecine genel bir bakış
2 Dünden bugüne İslam dünyasında varlığını sürdüren tarikatlar
3 Günümüz Türkiyesinde Tasavvufi hayat ve tasavvuf yolları
4 Orta Asyada tasavvuf ve tarikatlar
5 Kuzey Kafkasyada tasavvuf ve tarikatlar
6 Balkanlarda tasavvuf ve tarikatlar
7 Avrupada ve Amerikada tasavvuf ve tarikatlar
8 Ara Sınav
9 Afrikada tasavvuf ve tarikatlar
10 Ortadoğuda tasavvuf ve tarikatlar
11 Güney-Doğu Asyada tasavvuf ve tarikatlar
12 Hint Alt-Kıtasında tasavvuf ve tarikatlar
13 Çinde tasavvuf ve tarikatlar
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Popovic, A. - Vienstein, G., (2004), İslam Dünyasında Tarikatler, Sufi Yayınları, Ankara
2. Özköse, K., (2000), Muhammed Senusi: Hayatı, Eserleri, Hareketi, İnsan Yayınları, İstanbul
3.Derin, S., İngiliz Oryantalizmi ve Tasavvuf, Küre Yayınları, 2006.
4. Aşkar, M., Tasavvuf Tarihi Literatürü, Ankara, Kültür Bakanlığı, 2002.
5. Tasavvuf; İlmi ve Akademik Araştırmalar Dergisi, Muhtelif Makaleler (2003-2006) Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6