Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modernizm ve Sonrası Sanat I RES 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı 20.yüzyıl ve günümüz sanatının, modern ve sonrası dönem süreçleri içindeki farklılıklar ve değişimler içerisinde incelenmesi
Dersin İçeriği 20.yüzyıl ve günümüz sanatını, modern ve sonrası dönem süreçleri içindeki farklılıklar ve değişimler içerisinde değerlendirmek.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modern dönem sanatının belirli özelliklerini tanır. Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
2 Modern sonrası- Postmodern dönemi farklı yorumlar ve açılardan araştırır. Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
3 İki dönemin sanatını zamansal özellikleri ve farlılıkları ile karşılaştırır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modernizmin tanımı, süreçleri ve sanatta etkileri, izdüşümleri
2 Modern sanatın belli karakterleri ve yapıt örnekleri ile anlatımı( sunum)
3 Modernist dönemin düşüncesi, estetik ölçütleri (ödev)
4 Ara sınav
5 Modern sonrası dönemin sanatta etkileri ve izdüşümü
6 Postmodern sanatın belirli karakterleri ve yapıt örnekleri ile anlatımı
7 Postmodern dönemin düşüncesi, estetik ölçütleri ( ödev)
8 Arasınav
9 Modern ve Postmodern dönemin karşılaştırması ,günümüz sanat tarihindeki yorumlar
10 Modern ve Postmodern dönemin karşılaştırması ( ilgili düşünürlerin yorumları)
11 Yapıtlar üzerinden karşılaştırma
12 Yapıtlar üzerinden karşılaştırma
13 Final proje ( sunum )
14 Final değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu After Modern Art.1945-2000 David Hopkins, Oxford History of Art
Sanatta Postmodern Kırılmalar , Modernin Yapıbozumu, Rıfat Şahiner, Yeni insan Yayınevi
20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen, Sel y.
Ders Kaynakları Mehmet Yılmaz, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya Y.
Postmodernliğin Durumu.David Harvey,Paradigma yayınl
Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları. Asa y.
Hal Foster, Gerçeğin Geri Dönüşü. Ayrıntı y.
Fredric Jameson , Postmodernizm ve Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı, Nirengi Kitap
Arthur Danto, Sıradan Olanın Başkalaşımı, Ayrıntı y.
Jean Baudrıllard , Simgesel Değiş Tokuş ve Ölüm, Boğaziçi Ünv. y,
Peter Burger, Avangardın Kuramı
Donald Kuspit, Sanatın Sonu, Metis
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
1. Sözlü Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6