Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Resmin Felsefesi RES 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Filozofların resim sanatına resimin kendisini üzerinden yapmış oldukları yorumlamaların resimin kendisi ve yapısına katkısını irdelemek ve sanat felsefe metin resim e bağlamında resimsel gerçeklik üzerine tartışma açmak .
Dersin İçeriği Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi
Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme .
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme
2 Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme
3 Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme
4 Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme
5 Bu bir pipo değildir Michel Foucault ‘un gördüğümüz gördüğümüzmüdür ? sorusu bağlamında inceleme
6 Ara Sınav
7 Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmes
8 Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmes
9 Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi
10 Ara Sınav
11 Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi
12 Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi
13 Francis Bacon’ resmini Gilles Deleuze’ Beden,et ve zihin Hayvan oluş ve organsız beden bağlamında incelenmesi
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Göz ve Tin Algılanan Dünya, Maurice Merleau-Ponty,1996, Metis
Kelimeler ve Şeyler (İnsan Bilimlerinin Bir Arkeolojisi) Michel Foucault ,İmge Yayınevi,2000
Bu bir Pipo Değildir , Michel Foucault, 2005
Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı, Gilles Deleuze, NorgunkNisan 2009
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
2. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 4 4
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6