Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çoklu Ortamda Öğrenme Kuramları BTO 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ONUR İŞBULAN
Dersi Verenler Doç.Dr. ONUR İŞBULAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Ebru ALBAYRAK

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çoklu ortam öğeleri oluşturma ve düzenleme becerilerinin kazanılması. Çoklu ortam öğelerinin paketlenmesi. Çoklu ortam öğelerinin değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı (navigasyon), ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çoklu ortam uygulamalarının kuramsal temellerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Hiper ortamlar ve çoklu ortamların arasındaki farkı söyler Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Çoklu ortamda görsel tasarım ilkelerini sıralar Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Bilişsel yük ve çoklu ortam bağlantısını kurar Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Çoklu ortam içeriklerinin tasarımını yapar Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Çoklu ortam geliştirme araçlarını sıralar Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Çoklu ortamda ölçme ve değerlendirme kavramlarını açıklar Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
8 Çoklu ortam nesnelerinin birleştirir Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
9 Çoklu ortam projesi hazırlar Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çoklu ortam uygulamalarının kuramsal temelleri
2 Hiper ortamlar ve çoklu ortamlar
3 Çoklu ortamda görsel tasarım ilkeleri
4 Bilişsel yük ve çoklu ortam
5 Çoklu ortam içeriklerinin tasarımı
6 Çoklu ortam geliştirme araçları
7 Çoklu ortamda ölçme ve değerlendirme
8 Çoklu ortam nesnelerinin birleştirilmesi
9 Çoklu ortam projesi hazırlama
10 Çoklu ortam projesi hazırlama
11 Çoklu ortam projesi hazırlama
12 Çoklu ortam projesi hazırlama)
13 Çoklu ortam projesi hazırlama
14
Kaynaklar
Ders Notu

Çoklu Ortam Tasarımı (2011), Editörler: Özcan Özgür Dursun, Ferhan Odabaşı

Ders Kaynakları

Çoklu Ortam Tasarımı (2011), Editörler: Özcan Özgür Dursun, Ferhan Odabaşı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir. X
2 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir X
3 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. X
4 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir X
5 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır X
6 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar X
7 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2).
8 Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar. X
9 Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. X
11 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. X
12 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
13 Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Proje / Tasarım 1 30 30
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6