Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Teknolojisinin Kuramsal Temelleri BTO 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ONUR İŞBULAN
Dersi Verenler Doç.Dr. ONUR İŞBULAN,
Dersin Yardımcıları

Ins. Selcuk Sirri TERCAN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

To let students to learn history and basic philosopy of the educational technology, examining important research in domain

Dersin İçeriği

Description of educational technology, importance of technology in education, important writings in educational technology, trends of educational technology, intructional approaches, intructional design and educational technology, future of educational technology

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim teknolojisinin işlevsel tanımını yapar
2 Eğitim teknolojisi kavramının gelişimini tartışır.
3 Davranışçı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar
4 Bilişçi yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar
5 Yapılandırmacı yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolünü açıklar
6 Eğitim teknolojisinin rolünü davranışçı, bilişçi ve yapılandırmacı yaklaşımlar açısından analiz eder ve karşılaştırır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsanlık ve eğitim tarihi içinde teknolojinin yeri ve anlamı.
2 Eğitim teknolojisi kavramının çıkışına neden olan gereksinim ve gelişmeler.
3 Eğitim teknolojisinin tanımsal gelişimi, günümüzde eğitim teknolojisi tanımı.
4 Eğitim teknolojisine yön veren felsefi görüşler.
5 Eğitim teknolojisi kavramını etkileyen kuramsal çalışmalar.
6 Eğitimle ilgili paradigmalar.
7 Davranışçı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü
8 Bilişçi yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü
9 Yapılandırmacı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü
10 Hangi yaklaşım ne zaman, nerede etkili? Öğrenci projeleri 1 (Davranışçılık Bilişçilik)
11 Hangi yaklaşım ne zaman, nerde etkili? Öğrenci projeleri ve tartışmalar 2 (Yapıcılık)
12 Eğitim teknolojisi daha etkili verimli ve çekici öğrenmeyi nasıl sağlar? Sunumlar ve tartışma.
13 Eğitim teknolojisinin gelecekteki yönelimi.
14 Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1] Alkan, C. (1996). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı yayıncılık.

[2] Çağıltay, K., & Göktaş, Y. (2013). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, 1. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir. X
2 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir X
3 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. X
4 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır X
6 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar X
7 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2).
8 Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar. X
9 Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. X
11 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. X
12 Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
13 Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 15 15
Proje / Tasarım 1 25 25
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6