Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üretim Yönetimi KAL 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ORHAN TORKUL
Dersi Verenler Prof.Dr. ORHAN TORKUL,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Merve ŞİŞCİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Üretim ve Servis Sistemleri Yönetiminin Temel Kavramları, Prensipleri, Teknikleri ve İşletmenin ana fonksiyonel alanlarının incelenip günümüz rekabet şartlarına uyarlamaktır.

Dersin İçeriği

Üretim Ve Servis İşlemleri Yönetimi kavramları, prensipleri ve teknikleri birbiriyle ilişkili dört karakteristikli bir yapı içinde incelenmektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşlemler Yönetimin Tanımını, Örneklerini ve Tarihçesini bilir. Verimlilik Ölçümlerini değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 İşlemler Yönetiminin Ana Fonksiyonel Alanlarını ve Yaklaşımlarını Tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Planlama Sürecinin Dört Safhasını Tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Planlama Sürecinin Dört Safhasını Tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
5 Yerleşim Kararlarının Niçin Önemli Olduklarını Bilir. Tek ve Çoklu Tesis Yerleşim Karar Model Yaklaşımlarını Uygulayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
6 Akış, Atelye, Sabit Pozisyonlu ve Hücre Tipi Süreçlerin Karakteristiklerini Tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
7 Süreç Tasarımının Çeşitli Boyutlarını Belirliyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
8 Talep Tahmininde Kullanılan Veri Tiplerinin Kullanım Nedenlerini Bilir. Veri Serilerinin Analizi İçin Çeşitli Teknikleri Kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
9 İşletme, Pazar ve Üretim Planlarını Tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
10 Üretim Planlama Problemlerini Tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem,
11 Bütünleşik Planlamada Yaygın Olarak Kullanılan Metodları Tanımlayabilir. Anlatım, Gezi / Gözlem,
12 Ana Üretim Çizelgeleme ve Kabaca Kapasite Planlama Sürecini Tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
13 Ana Üretim Programı ve Kapasite Planlamanın Üretim Ortamlarını Nasıl Etkilediğini Tanımlayabilir. Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap,
14 Ürün Ağaçları, Rotalama Verileri ve Yük Profillerini Tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
15 Tesis Düzenleme Metodlarını Kullanabilir ve Karşılaştırabilir. Anlatım, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşlemler Yönetimine Giriş
2 İmalat ve Servis Organizasyonları
3 Ürün ve Kaynak Planlama
4 Ürün ve Kaynak Planlama
5 Tesis Yerleştirme
6 Süreç Tasarımı
7 Süreç Tasarımı
8 Talep Tahmini
9 Bütünleşik Üretim ve Kaynak Kapasite Planlama
10 Üretim Planlama
11 Bütünleşik Planlama
12 Ana Üretim Çizelgeleme ve Kapasite Planlama
13 Ana Üretim Çizelgeleme ve Kapasite Planlama
14 Tesis Düzenleme
Kaynaklar
Ders Notu

Haftalık Ders Notları, Ders Sunuları ve Örnek Olaylar EBS yüklenecektir.

Ders Kaynakları

1. Manufacturing Planning and Control Systems (fourth edition)
Thomas E. Vollman, William L. Berry, D. Clay Whybark
Irwin/McGraw-Hill, 1997; ISBN: 0-07-114890-6
2. Operations Management (sixth edition), Jay Heizer, Barry Render; PrenticeHall, 2000; ISBN: 0-13-018604-X
3. Engineering management: Creating and managing world_class operations (second edition); W. Dale Compton, PrenticeHall, 1997; ISBN: 0-02-324121-7
4. Operations Management; Concepts in Manufacturing and Services; Robert E. Markland, Shawnee K. Vickery, Robert A. Davis., West Publishing Corporation, 1995; ISBN: 0-314-04398-5

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 30
2. Ödev 30
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 2 20 40
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6