Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bahçe Bitkilerinin Biyolojik Esasları BIY 525 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bahçe Bitkisi türlerinde çiçeğin orijini ve yapısı, fizyolojik ve morfolojik ayrım safhaları, çiçeklerde cinsiyet durumları, tozlanma, tozlayıcı çeşit seçimi, döllenme, döllenmeye etki eden faktörler, kısırlıklar ve eşeysel uyuşmazlıklar konusunda temel bilgi kazandırmak
Dersin İçeriği Bahçe Bitkisi türlerinde çiçeğin orijini ve yapısı, fizyolojik ve morfolojik ayrım safhaları, çiçeklerde cinsiyet durumları, tozlanma, döllenme, kısırlıklar ve eşeysel uyuşmazlıklar konusunda temel bilgiler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bahçe Bitkilerinin çiçeklerinin orijinini ve yapısını bilir Anlatım,
2 Bahçe Bitkisi Türlerinin çiçeklerinin cinsiyet durumlarını, tozlaşma ve döllenme olayını kavrar Anlatım,
3 Kendine döllenen ve yabancı döllenen bahçe bitkisi türlerini bilir Anlatım,
4 Bahçe Bitkilerinin döllenme biyolojisini kavrar Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bahçe Bitkilerinde çiçeğin orijini ve yapısı
2 Bahçe Bitkilerinde çiçeğin orijini ve yapısı
3 Çiçeğin yapısı
4 Çiçeklerde cinsiyet
5 Tozlanma
6 Tozlayıcı çeşit seçimi
7 Döllenme
8 Kendine döllenen meyve ve sebzeler
9 Ara Sınav
10 Yabancı döllenen meyve ve sebzeler
11 Kısırlıklar
12 Eşey uyuşmazlıkları
13 Tohum ve meyve oluşumu
14 Partenokarpi ve apomiksiz
Kaynaklar
Ders Notu 1. Prof Dr. Sabit Ağaoğlu, Prof Dr.Hasan Çelik Prof Dr.Menşure Çelik ,Prof Dr. Yılmaz Fidan, Prof Dr.Yücel Gülşen, Prof Dr.Atilla Günay, Prof Dr.Nilgün Halloran , Prof Dr.İlhami Köksal, Prof Dr.Ruhsar Yanmaz, Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 10
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6