Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgi Sosyolojisi | SOS 408 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL, |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, bilginin üretimi ve toplumsal özellikleri hakkında bir bakış açısı kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında bilgi türleri, bilme tarzları ve bunların toplumsal kökenleri; kültür, ideoloji ve doksa gibi terimlerin olgusal ve kavramsal bağıntıları ve bilgi sosyolojisi literatürüne katkıda bulunan sosyologların kuram ve yaklaşımları ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişen teknolojiye uygun olarak bilginin gücünü kavramak, bilgi toplumunun dünyadaki gücünü küresel anlamda göz önüne sermek, bilim ve bilgiden yoksun ulusları bekleyen tehlikeler, bilgi ve teknoloji gücünün yaptırımları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Bilgi ve Bilimin tanımları ve toplumdaki fonksiyonları üzerine değerlendirmeyi sağlar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İlkel toplumdan tarım toplumuna geçiş üzerine tartışmayı sağlar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Tarım toplumundan sanayi toplumuna geçiş üzerine tartışmayı sağlar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sanayi toplumundan modern topluma geçiş sürecinde kullanılan teknikler ve bilim üzerine değerlendirmeyi sağlar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Bilgi toplumunda bilimin gücü ve küresel fonksiyonları üzerine düşünmeyi sağlar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi Sosyolojisinin Tanımı | |
2 | Bilgi Sosyolojisinin Konuları | |
3 | Bilgi Sosyolojisinin Yöntemi | |
4 | Bilgi Sosyolojisinin Öncüleri | |
5 | İbn Haldun ve Bilgi | |
6 | F. Bacon ve Bilgi | |
7 | Aydınlanma Düşünürleri | |
8 | A. Comte ve Bilgi Sosyolojisi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | M.Weber ve S. F. Ulgener | |
11 | K. Marx, E. Durkheim ve W. Pareto | |
12 | M. Scheler ve K. Mannheim | |
13 | P. Sorokin ve G. Gurvitch | |
14 | Günümüzde Bilgi Sosyolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yok |
Ders Kaynakları | Mustafa Aydın (2017) Bilgi Sosyolojisi, Açılım Kitap. Hüseyin Bal (2015) Bilgi Sosyolojisi, Sentez Yayıncılık. Ergün Yıldırım (2017). Bilginin Sosyolojisi, Marmara Belediyeler Birliği Kültür Yayınları. K. Mannheim (2016). İdeoloji ve Ütopya. (Çev. M. Okyayuz), Nika Yayınları. P. L. Berger ve T. Luckmann (2018). Gerçekliğin Sosyal İnşası. (V. S. Öğütle), Atıf Yayınları. Trevor Pinch, Bilimin Gelişmesinde Bilimsel Toplulukların Rolü, Bilim Tarihi Dergisi, |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |