Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hırıstıyanlık Tarıhı FDT 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUAT AYDIN
Dersi Verenler Prof.Dr. FUAT AYDIN,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yeryüzünde yaşayan insanların yaklaşık dörtte birinin dininin Hıristiyanlık olması ve Müslümanların diğer din mensupları arasında en çok Hıristiyanlarla bir arada yaşamış olmaları dolayısıyla bu dinin bilimsel metotlarla doğru öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Başlangıçtan günümüze Hıristiyanlığın tarihi ve teolojisiyle birlikte gelişimi..

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hıristiyanlık teriminin anlamını açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Hıristiyanlığın yayılış metotlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Hıristiyan mezheplerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Hıristiyan kutsal kitap külliyatını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Hıristiyan konsillerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Hıristiyan inanç esaslarını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Hıristiyanların diğer dinlere bakışını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
8 Hıristiyanlıkta Hz. Isanın yeryüzüne inişini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Terim olarak Hıristiyanlık.
3 Hz. İsanın hayatı
4 Hıristiyanlığın yayılış tarihi
5 Kilise tarihi
6 Hıristiyan konsilleri
7 Hıristiyan kutsal kitapları
8 Vize sınavı
9 Hıristiyan mezheplerinin doğuşu
10 Katolik Kilisesi
11 Ortodoks Kilisesi
12 Protestan Kilisesi
13 Monofizit kiliseler
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Yok

Ders Kaynakları

[1] Erbaş, Ali, (2004) Hıristiyanlık, insan yay. İstanbul.
[2]. Erbaş, Ali, (2007) Hıristiyanlıkta Reform ve Protestanlık Tarihi, insan yay. İstanbul.
[3] Testas, Guy-Testas, Jean, Engizisyon, (2004), çev. Ali Erbaş, insan yay. İstanbul.
[4] Hıristiyan-Müslüman Diyalogu/Dialogue of Christian and Muslim, (sempozyum notları) İSAV, İstanbul.
[5] Küçük, Abdurrahman, (1997) Ermeni Kilisesi, Ocak yay. Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir.
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 1 20 20
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6