Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yakınçağ Tarihi Mukayeseli Metin Okumaları TAR 654 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok.

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN
Dersi Verenler Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yakınçağ Tarihi hakkında fakrlı okumalar yaparak, döneme farklı açılardan yaklaşılmasına katkı sağlamak.

Dersin İçeriği

Osmanlı Yakınçağ ve Avrupa Yakınçağ Tarih hakkında farklı görüşlere sahip tarihçilerin yayınlarını okumak. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yakınçağ tarihi belgelerini ve yazı çeşitleri tanıtmayı hedefler Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Yakınçağ belgelerinde kullanılan diplomatika kurallarını açıklamyı amaçlar Soru-Cevap,
3 Belge okuma, anlama ve yorumlama kabiliyeti kazandırmayı hedefler. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası,
4 Mukayeseli metin okumaları yaparak tarihi analiz yorum ve kabiliyetini artırmayı hedefler Anlatım,
5 Metinlerden elde edilen veri ve çıktıların bilimsel bir çalışmada nasıl kullanılacağını gösterir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve öğrencilerle tanışma.
2 Yakınçağ Tarihi ve farklı yaklaşımların önemi
3 Prens Sabahaddin
4 Said Halim Paşa
5 Namık Kemal
6 Kılıçzade Hakkı
7 Mehmed Akif
8 Ara sınav
9 Ziya Gökalp
10 Yusuf Akçura
11 Dünya Tarihi okumaları
12 Farklı Osmanlı Tarihi okumaları
13 Modern Avrupa Tarihi okumaları
14 Dönem sonu değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Prens Sababaddin, Türkiye Nasıl Kurtarılabilir?, İstanbul 1913.

Prens Said Halim Paşa, İslamlaşma, Dersaadet 1338.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 70
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6