Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi EPO 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ,
Dersin Yardımcıları

Res. Assist. Filiz Bacaksız

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

To have a good grasp of all the stages of the needs analysis and to learn the processes and approaches of the needs analysis before preparing a program draft.

Dersin İçeriği

Basic concepts, place of needs analysis in curriculum development models, needs analysis process and approaches, methods and tools used in needs analysis, evaluation process in needs analysis.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Explain the importance of needs analysis in curriculum development.
2 Compares needs analysis approaches in curriculum development models.
3 Explains the needs analysis process.
4 Plans a needs analysis study.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Basic concepts
2 Basic concepts
3 The place of needs analysis in curriculum development models
4 The place of needs analysis in curriculum development models
5 Needs analysis process and approaches
6 Needs analysis process and approaches
7 Methods and tools used in needs analysis
8 Methods and tools used in needs analysis
9 Evaluation process in needs analysis
10 Evaluation process in needs analysis
11 Needs analysis and implementation process
12 Needs analysis and implementation process
13 Needs analysis and implementation process
14 Needs analysis and implementation process
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Oktay Cem ADIGÜZEL (2016). Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı. Anı Yayıncılık    

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 1 30 30
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6