Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uydu Sistemleri Tasarımı ENJ 574 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

 

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NEDİM SÖZBİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Takım çalışması halinde tanımlanmış görev ve isterleri doğrultusunda belirlenmiş kısıtları da dikkate alarak bir uydu yapısal, ısıl ve itki sistemi tasarımını gerçekleştirmek üzere gerekli bilgi ve yetenekleri geliştirmektir. Bu derste uydunun yapısal, ısıl ve itki sistemi tasarımının nasıl yapılacağını öğretilecektir.

Dersin İçeriği

Giriş, Uydular ve çeşitleri, Uyduların Çalışma Prensibleri, Uydu Yapısalı (Mekanik),  Uydu Isıl Kontrolu,  Uydu itki Sistemi, Güç Ssistemi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uydular ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma Anlatım, Soru-Cevap,
2 Tasarlama ve sonuçlarını analiz etme becerisi Anlatım, Soru-Cevap,
3 Uydu Yapıları, itki konularında tasarım ve analiz yapma becerisi Anlatım, Soru-Cevap,
4 Isıl Kontol tasarım ve analiz yapma becerisi Anlatım, Soru-Cevap,
5 Güncel ve teknolojik konulara ilişkin bilgi sahibi olma Anlatım, Soru-Cevap,
6 Uydu sistemleri ile ilgili tasarım ve analiz yapma konusunda beceri kazanma Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Uydular ve Çeşitleri
3 Uyduların Çalışma Prensibleri
4 Uyduların Çalışma Prensibleri
5 Uydu Yapıları
6 Uydu Yapıları
7 Uydu Yapıları
8 Uydu ısıl kontrolu
9 Uydu Isıl Kontrol
10 Uydu Isıl Kontrol
11 Uydu Isıl Kontrol
12 Uydu İtki Sistemi
13 Uydu İtki Sistemi
14 Güç Sistemi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders Notları, Nedim SÖZBİR

Ders Kaynakları

1. Space Mission Analysis and Design, James R. Wertz and Wiley, J. Larson, eds.,ISBN 978-1881883104, 1999.

2. Elements of Spacecraft Design, Charles D Brown, AIAA Education Series, 2003.

3. Space Vehicle Design, Michael D. Griffin, James R. French, AIAA Education Series, 2004.

4. Design of Geosynchronous Spacecraft, B.N. Agrawal, Prentice -Hall Inc  NJ 07632, 1986.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ödev 1 3 3
Proje / Tasarım 1 3 3
Final 1 3 3
Performans Görevi (Seminer) 1 3 3
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6