Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mekanik Sistemler Dinamiği MTI 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RECEP KOZAN
Dersi Verenler Prof.Dr. RECEP KOZAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mustafa EROĞLU

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çeşitli mekanik sistemlerin dinamik denklemlerinin değişik yöntemlerle çıkarılmasını öğretmek.

Dersin İçeriği

Mekanik esaslar, Virtüel İşler Prensibi, Lagrange Denklemleri, Hamilton Prensibi, Çeşitli mekanik sistemlerin dinamik denklemlerinin çıkarılması, Elastik çubukların titreşimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Virtüel İşler Prensibi ile dinamik sistemlerin hareket denklemlerini çıkarabilir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Lagrange denklemleri ile mekanik istemlerin dinamik denklemlerini çıkarabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Hamilton Prensibi ile dinamik sistemlerin hareket denklemlerini çıkarabilir Anlatım,
4 Sürekli sistemlerin hareket denklemlerini çıkarabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Elastik çubukların boyuna titreşimlerini hesaplayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
6 Tellerin enine titreşimlerini hesaplayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mekanik Esaslar
2 Virtüel İşler Prensibi
3 Lagrange Denklemleri
4 Bağ kuvvetlerinin hesabı, sürtünme kuvvetlerinin katılması
5 Lagrange çarpanları metodu
6 Uygulamalar
7 Hamilton Prensibi
8 Uygulamalar
9 Vize sınavı
10 Elastik çubukların titreşimi-Boyuna titreşimler
11 Elastik çubukların titreşimi-Boyuna titreşimler
12 Tellerin enine titreşimleri
13 Elastik çubukların eğilme titreşimleri
14 Zorlanmış titreşimler
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Pasin, F., Mekanik Sistemler Dinamiği, İ.T.Ü Yayınları, Sayı:1540,1994.

Ders Kaynakları

[2] Gürgöze,  M., Analitik Mekaniğe Giriş, İ. T. Ü Vakfı Yayınları, 2016.

[3] Ercan, Y., Mühendislik Sistemlerinin Modellenmesi ve Dinamiği, Literatür Yayınları, No:97, 2003.
[4] Meirovitch, L., Methods of Analytical Dynamics, Mc. Graw Hill Book Company.
[5] Wells, D.,A.,Theory and Problems of Lagrangian Dynamics, Mc. Graw Hill Book Company.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 25 25
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6