Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Arkeojeofizik | JFM 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜNAY BEYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jeofiziğin temel yöntemlerinden biri olan Arkeojeofizik Yöntemin daha detaylı ve daha ileri düzeyde öğrencilere verilmesi. |
Dersin İçeriği | Jeofiziğin Arkeolojideki önemi ve tarihçesi, Arkeolojik prospeksiyon ve Arkeolojik prospeksiyonda kullanılan jeofizik yöntemler, Arkeomanyetizma, Arkeomanyetizmada kullanılan materyaller ve yöntemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Arkeojeofizik Yöntemİ Tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
2 | Arkeojeofizik Yöntemlerle çeşitli alanlardan nasıl veri alındığını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
3 | Alınan verilerin irdelenmesini kavrar ve çeşitli örneklere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
4 | Arkeojeofizik Yöntemde ileri prospeksiyon yöntemlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
5 | Arkeojeofizik Yöntemin Türkiye ve dünyadaki yerini açıklar ve örneklerle önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
6 | Uluslararası Literatürden en yeni tekniklerin inceler ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Arkeojeofizik Yöntem hakkında genel giriş | Hafta Ders Notu |
2 | Arkeojeofizik Yöntem ve Tanımlar | Hafta Ders Notu |
3 | Arkeojeofizik Yöntemlerle çeşitli alanlardan veri alınması | Hafta Ders Notu |
4 | Alınan verilerin irdelenmesi | Hafta Ders Notu |
5 | Alınan verilerin birbirleriyle mukayese edilerek değerlendirilmesi | Hafta Ders Notu |
6 | Alınan verilerin ayrıntılı yorumlanması | Hafta Ders Notu |
7 | Arkeojeofizik Yöntemde ileri prospeksiyon yöntemleri | Hafta Makale |
8 | Arkeojeofizik Yöntemde özel yorum teknikleri | Hafta Makale |
9 | Arkeojeofizik Yöntemin Türkiye ve dünyadaki yeri | Hafta Makale |
10 | Uluslararası Literatürden en yeni tekniklerin incelenmesi ve uygulaması | Hafta Makale |
11 | Uluslararası Literatürden en yeni tekniklerin incelenmesi ve uygulaması | Hafta Makale |
12 | Uluslararası Literatürden en yeni tekniklerin incelenmesi ve uygulaması | Hafta Makale |
13 | Uluslararası Literatürden en yeni tekniklerin incelenmesi ve uygulaması | Hafta Makale |
14 | Uluslararası Literatürden en yeni tekniklerin incelenmesi ve uygulaması | Hafta Makale |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Reynolds, J.M. 2000. An Introduction to Applied and Environmental Geophysics, Wiley Pub 2. Keary, P., Brooks, M. 1987. An Introduction to Geophysical Exploration, Lackwell Scientific Pub. 3. Parasnis, D.S. 1986. Principles of Applied Geophysics, Chapman and Hall, London. 4. Telford, W.M., Geldart, L.P., Sheriff, R.E., Keys, D.A. 1981. Applied Geophysics, Cambridge University Press 5. Grant, F.S. and West, G.F. 1965. Interpretation theory in Applied Geophysics, McGraw-Hill Book Company, New York. 6. Dobrin, M. 1960. Introduction to Geophysical Prospecting, McGraw-Hill Book Company, New York. 7. Geophysics, Society of Exploration Geophysics Journals and Books |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Mühendislik uygulamalarında gerekli olan jeofizik yöntemleri seçer, kuramsal ve arazi çalışmalarında liderlik eder. | ||||||
8 | Yerbilimlerinde üç boyutlu modelleme yapabilecek düzeyde bilişim teknolojisi bilgi ve becerisine sahip olur ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 8 | 7 | 56 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |