Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Dönem Türk Düşüncesi | FEL 227 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslam Öncesi Türk Düşüncesinin temel unsurları ve bu unsurlar arasındaki ilişkilerin açıklanması |
Dersin İçeriği | Tarih, coğrafya, toplumsal yapı ve düşünce arasındaki ilişkiler; İslam Öncesi Dönemde Türk coğrafyası ve Türklük; Oğuz Kağan Destanı, Orhun Abideleri, Divan-ı Lugat-it Türk ve Kutadgu Bilig bağlamında Türk Düşünce sisteminin analizi; Türk, Töre, Kut, Akıl, Hizmet, Gönül ve Devlet kavramları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslam Öncesi Türk Düşüncesinin ana yapısı ve temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Tarihsel, toplumsal ve coğrafî şartların düşünce sistemlerine etkisini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Türk düşüncesinin felsefe tarihi açısından önemini belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Anlatım, | ||
5 | Anlatım, | ||
6 | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarih, düşüncenin kavramları ve tarihin birliği arasındaki ilişki | |
2 | Coğrafya ve iklimin sosyo-kültürel ve ekonomik etkileri | |
3 | Orta Asyada Türklük | |
4 | Destanlar, Uygurlarda Oğuz Kağan Destanı | |
5 | Orhun Abidelerinde Türk Düşüncesinin ana kavramları | |
6 | Divan-ı Lugat-it Türk ve Kaşgarlı Mahmut | |
7 | Kutadgu Bilig Üstüne | |
8 | Türk kavramı ve töre arasındaki ilişkiler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Türk kavramı ve Kut ve Töre kavramları arasındaki ilişkiler | |
11 | Türk kavramı ve Kut ve Töre kavramları arasındaki ilişkiler | |
12 | Kutadgu Biligde kahramanlar | |
13 | Kutadgu Biligde insan, akıl, hizmet kavramları arasındaki ilişkiler üzerine | |
14 | Kutadgu Biligde akıl, gönül, devlet kavramları üzerine |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Başer, Sait, Kutadgu Bilig´de Kut ve Töre´den Sevgi Toplumuna, Seyran Yayınları, 1995 |
Ders Kaynakları | Kaşgarlı Mahmud, Divanü Lugati´t - Türk, çev. Seçkin Erdi, Serap Tuğba Yurteser, Kabalcı Yayınevi, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |