Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kuaterner Coğrafyası COG 413 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE MUTLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kendine has özellikleri bulunan ve yeryüzünün şekillenmesinde etkili olan doğal süreçleri kapsayan dördüncü jeolojik zamandaki morfolojik,klimatolojik,flüvyal ve buzullaşma olaylarını açıklamak ve kavratmaktır.
Dersin İçeriği Kuvaternerin genel özellikleri,Kuvaterner iklim değişmelerinin bölgesel etkileri,Kuvaterner fosilleriKuvaterner kronolojisi,eski buzul çağları,Türkiye kuvaterneri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kuvaternerin genel özelliklerini tanımlar Anlatım,
2 Kuvaternerdeki iklim değişmelerinin bölgelerde neden olduğu etkileri tanımlar Anlatım,
3 Buzul ve buzul arası çağları tanımlar Anlatım,
4 Kuvaternerde Türkiyede oluşan koşulları anlatır Anlatım,
5 Kuvaternerin farklı iklim bölgelerindeki etkilerini tanımlar Anlatım,
6 Kuvaterner kronolojisini sıralar Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kuvaterner Döneminin Genel Özellikleri ve Önemi
2 Kuvaterner Stratigrafisi
3 Kuvaterner Birimleri ve Haritalanması
4 Kuvaterner Döneminde küresel iklim değişiklikleri
5 Kuvaterner Döneminde küresel kıyı değişimleri
6 Kuvaterner Döneminde flora değişimleri
7 Kuvaterner Döneminde omurgalı yaşamının gelişimi
8 Kuvaterner Döneminde İnsan´ın gelişimi ve yayılması
9 Türkiye Kuvaterner´i: Buzullaşma
10 Türkiye Kuvaterner´i: Volkanizma
11 Türkiye Kuvaterner´i: Depremler ve tektonik yerşekilleri
12 Türkiye Kuvaterner´i: Kıyıların gelişimi
13 Türkiye Kuvaterner´i: Akarsu ve deltaların gelişimi
14 Kuvaterner çalışmaları, sorun ve çözümler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Kazancı, N; Gürbüz, A. (ed), 2012. Kuvaterner Bilimi, Ankara Üniversitesi yayınları.
Ardos,Mehmet,1992,Türkiyede Kuaterner Jeomorfolojisi,İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:3737,İstanbul
Erol,Oğuz,1979,Dördüncü Çağ(Kuvaterner)Jeoloji ve Jeomorfolojisinin Ana Çizgileri,A.Ü.D.T.C.Fak.Yay.No:289,Ankara
Erol,Oğuz,1992,Klimajeomorfoloji I Genel Koşullar,İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Enstitü Yayın No:10,İstanbul
Kurter,Ajun,1979,Türkiyenin Morfoklimatik Bölgeleri,İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayın No:106 Edebiyat FakültesiMatbaası,İstanbul
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır.
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür.
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5