Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Advanced Mathematıcal Methods In Physıcs | FBE 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri derece matematik ifadeleri ile fizik biliminin temel konularını daha iyi anlamaya yardımcı olmak bu dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği | Farklı koordinatlarda vektör analizinin hatırlanması, matrisler, grup teorisi, sonsuz seriler, kompleks değişkenlerin analitik özellikleri, Gamma fonksiyonu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizikte kullanılan temel matematiksel bilgilere sahip olur. | Anlatım, | |
2 | Vektörler ile işlem yapmayı öğrenir. | Anlatım, | |
3 | Grup teorisi ile işlem yapmayı öğrenir. | Anlatım, | |
4 | Sonsuz serileri ve Taylor açılımını öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Kompleks değişkenli fonksiyonların çözümünü öğrenir. | Anlatım, | |
6 | Gama, digama ve poligama fonksiyonlarını kullanmayı öğrenir. | Anlatım, | |
7 | Stirling serileri ve beta fonksiyonu ile işlem yapmayı öğrenir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vektör analizi | |
2 | Eğrisel koordinatlarda vektör analizi | |
3 | Determinant ve matris | |
4 | Determinant ve matris II | |
5 | Grup teorisi I | |
6 | Grup Teorisi II | |
7 | Sonsuz seriler | |
8 | Taylor açılımı, Bornoulli sayıları, Euler -Maclaurin formülleri | |
9 | Kompleks değişkenler ve kompleks cebir | |
10 | Cauchy-Riemann koşulları, Cauchy İntegrali, Laurent açılımı | |
11 | Rezidü hesaplamaları, dağılım ilişkileri | |
12 | Gamma, digamma ve poligama fonksiyonları | |
13 | Stirling serileri, beta fonksiyonu | |
14 | Seminerler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] George B. Arfken , Hans J. Weber, Frank E. Harris, Mathematical Methods for Physicists, Academic Press , Mathematics for Physics and Physicists, Princeton University Press |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 0 | 20 | 0 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |