Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Topluma Hizmet Uygulamaları YBP 116 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerimize toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini desteklemek amacıyla toplumsal bilincin uygulmalı olarak kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Toplum ve toplumla ilgili kavramları benimsemek
Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların öneminin dair tartışmanın yapılması
topluma hizmet anlayışı altında hedeflenen kazanımları kazandırmaya yönelik neler yapılabileceğine dair beyin fırtınasının yapılması.
Diğer disiplinlerin programında yer alan konuyla ilgili kazanımların incelenmesi ve bu kazanımları kendi alanlarının kazanımlarıyla ilişkilendirmeye dair çalışmalar yapma;
Çeşitli kurumların topluma hizmet çalışmalarının ve faaliyet alanlarının incelenmesi.

Gönüllük esasına bağlı olmak şartı iile topluma hizmet anlayışı ile uygun kurumlarda resmi izinler doğrultusundsa gönüllü olarak aktif görev almak.


Öğrencilerin bireysel ve sınıf projelrinde yer almasını sağlamak.
Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak
Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi
Kampanya ya da projenin süreç ve sonuçlarının raporlarına dair sunum yapılması ve topluma hizmet uygulamaları için yeni faaliyet alanlarının önerilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Topluma hizmet uygulamalarını ve bunlarla ilgili kurumları açıklar Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Okul ve sosyal çevre ilişkisini kurar. Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
4 Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlayıp uygular Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
5 Farklı sosyal modelleri ve yaşantı şekillerini kavramasının artması sonucunda öğrencinin yaşantısını zenginleştiren, başkalarını düşünen bir tutum geliştirir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
6 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
7 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
8 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
9 Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermek için gönüllülük ilkesini ve bu konudaki becerilerini geliştirir Problem Çözme, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
10 Öğrenci kendindeki kazanımları farkeder Soru-Cevap,
11 Proje ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
12 Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıların düzenlenmesini sağlar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
13 Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
14 Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi
2 Topluma hizmet uygulamalarının önemi
3 Toplumun güncel sorunlarını belirleme bu ders kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması
4 planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirme
5 Toplumun güncel sorunları için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler hazırlama
6 Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
7 Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
8 Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
9 planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirmesi. Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması
10 ara sınav
11 Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak
12 Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak
13 Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması
14 Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
11 Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. X
12 Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. X
13 Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. X
14 Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 2 4 8
Final 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 4 4
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4