Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dinleme ve Sesletim I ELT 103 1 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burcu KOÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin dinleme ve sesletim becerilerini geliştirmeyi ve İngilizce iletişimde kendilerine güvenlerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır. Farklı bağlamlardan alınmış dinleme materyalleri ve konuşma öbekleri, iletişim-odaklı sınıf aktiviteleri ile çözümlenecektir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, ses farklılıkları ve problemli seslerin ses bilimsel çevriyazımı gibi temel dinleme ve sesbilim becerilerini ve yazma ve okuma çalışmalarıyla zenginleştirilmiş içerik odaklı aktiviteler yoluyla üst düzey dinleme becerilerini geliştireceklerdir. Sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri edinirken, öte yandan da öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım kullanma olanağı bulacaklardır. Dersin işlenişinde ikili ve grup aktiviteleri gibi işbirliğine dayalı etkileşimli çalışmalar yapılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler dil, üst ve alt damaklar, ses telleri, gırtlak, dişler gibi ses üretim organlarını tanırlar ve işlevlerini kavrarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Sesbilimi ve sesbilimin temel kavramlarını bilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Öğrenciler İngilizce ses (phonetic) sisteminde bulunan ünlülerin (vowel) nasıl üretildiğini öğrenirler. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Öğrenciler İngilizce ses (phonetic) sisteminde bulunan ikili ünlülerin (diphtong) nasıl üretildiğini öğrenirler. Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Öğrenciler İngilizce ses (phonetic) sisteminde bulunan ünsüzlerin nasıl üretildiğini öğrenirler. Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Öğrenciler İngilizce ses sisteminde bulunan ünlü, ikili ünlü ve sessizlerin fonetik sembollerini tanır ve yazarlar. Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım,
7 Öğrenciler İngilizce kelimeleri fonetik yazıya çevirebilirler. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması İzlence Hazırlanması
2 Uluslararası Fonetik Alfabesinin Tanıtılması Uygun Görsellerin Hazırlanması
3 Uluslararası Fonetik Alfabesinin Tanıtılması Uygun Görsellerin Hazırlanması
4 Konuşma Seslerinin Üretimi İlgili Bölümün Örneklendirilmesi
5 Konuşma Seslerinin Üretimi İlgili Bölümün Örneklendirilmesi
6 Uzun ünlüler, diphthonglar ve triphthonglar İlgili Bölümün Örneklendirilmesi
7 Seslendirme ve ünsüzler Özelliklerin tablolaştırılması
8 Fonemler ve sembolleri İlgili konunun görselleştirilmesi
9 Vize Haftası Sınav sorularının hazırlanması
10 Fricativeler ve affricatelar Özelliklerin örneklendirilmesi
11 Nasallar ve diğer ünsüzler Özelliklerin örneklendirilmesi
12 Heceler Güçlü ve zayıf heceler Görsellerin hazırlanması
13 İngilizce Seslerin Bağlam içerisinde incelenmesi Örneklendirmelerin çoğaltılması
14 Genel Değerlendirme Öğrenmelerin tespiti ve finale hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ehrlich, S., & Avery, P. (2013). Teaching American English pronunciation-Oxford handbooks for language teachers. Oxford University Press.

Baker, A. (2006). Ship or Sheep? Book and Audio CD Pack: An Intermediate Pronunciation Course. Cambridge University Press.

Ostrowska, S. (2014). Unlock Level 3 Listening and Speaking Skills Student's Book and Online Workbook: Listening and Speaking Skills  Student's Book+ Online Workbook. Cambridge University Press.

Diğer Kaynaklar:

Baker, A. (1990). Pronunciation pairs (Vol. 1). Cambridge University Press.

Grant, L. (2020). Well said. Cengage Learning.

Roach, P. (2009). English phonetics and phonology paperback with audio CDs (2): A practical course. Cambridge university press.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır.
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
1. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Proje / Tasarım 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 57
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,28
Dersin AKTS Kredisi 2