Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Lineer Cebir ve Uygulamaları IME 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Matematik ve mühendisliğin her alanının en temel araçlarını ve matematik dilinin en önemli kavramlarını içeren bu ders sayesinde matematiği daha kolay ve zevkli hale getirerek matematiğin uygulama alanlarını da göstermektir.

Dersin İçeriği

Lineer Cebir’ in tanımı, Lineer Cebir’ in temelleri, Lineer Cebir’ in tarihi, Lineer Cebir’ de vektörler ve uygulamaları, Lineer Cebir’ de vektör uzayı ve uygulamaları, Lineer Cebir’ de çarpım uzayı ve uygulamaları, Lineer Cebir’ de matrisler, Lineer Cebir’ de determinant ve uygulamaları, Lineer Cebir’ de modüller ve uygulamaları, Lineer Cebir’ de lineer denklem sistemleri ve uygulamaları, Lineer Cebir’ de karakteristik değerler, Lineer Cebir’ de karakteristik vektörler ve uygulamaları, Lineer Cebir’ de bazı özel dönüşümler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matrisler ve lineer denklem sistemlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Lineer denklem sistemlerinin elemanter işlemlerle çözümünü ifade eder ve bu yöntemle çözer. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Lineer denklem sistemlerinin Gauss-Jordan yok etme metodu ile çözümünü ifade eder ve bu yöntemle çözer. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Vektör uzayları ve özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Lineer bağımsızlık, lineer bağımlılık, taban, boyut kavramlarını ifade eder ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Bir matrisin rangını ifade eder ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lineer Cebir’ in tanımı
2 Lineer Cebir’ in temelleri
3 Lineer Cebir’ in tarihi
4 Lineer Cebir’ de vektörler ve uygulamaları
5 Lineer Cebir’ de vektör uzayı ve uygulamaları
6 Lineer Cebir’ de iç çarpım uzayı ve uygulamaları
7 Lineer Cebir’ de matrisler
8 Lineer Cebir’ de determinant ve uygulamaları
9 ARASINAV
10 Lineer Cebir’ de modüller ve uygulamaları
11 Lineer Cebir’ de lineer denklem sistemleri ve uygulamaları
12 Lineer Cebir’ de karakteristik değerler
13 Lineer Cebir’ de karakteristik vektörler ve uygulamaları
14 Lineer Cebir’ de bazı özel dönüşümler
Kaynaklar
Ders Notu

Çallıalp,F., Kuruoğlu,N., (1996). Lineer Cebir, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yayınları, Samsun.

Ders Kaynakları

Hacısalihoğlu,H.H.,(1985). Lineer Cebir, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara.

Sabuncuoğlu,A., (2004). Lineer Cebir, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır.
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak matematik eğitimi ve disiplinler arası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
3 Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir.
4 Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır.
5 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür.
6 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 6