Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Çini Sanatında Bezeme I CTS 307 5 2 + 4 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALEV DEMİRKESEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. ALEV DEMİRKESEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk çini sanatında kullanılan ekol olmuş konuların yeniden tasarım ve desen teknikleri öğretisi ve uzmanlık alanındaki uzman akademisyenler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Türk sanatında kullanılan farklı dönem ve üslupların uygulanması ve dönemsel teorik bilgi yeterliliği sağlanması hedeflenir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk çini sanatında dönem üsluplarını inceler.
2 Türk çini sanatında farklı üsluplarda kompozisyonlar tasarlar ve uygular.
3 Türk çini sanatında farklı üslupları karşılaştırır.
4 Türk çini sanatında farklı dönemlerde kullanılmış tekniklerin özelliklerini öğretir ve karşılaştırır.
5 Tarihi çini eserlerde desen tasarımı ve onarım yapabilecek bilgi ve donanıma
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk çini sanatında bezeme ile ilgili kaynak taraması.
2 Selçuklu dönemi çinilerinde desen ve motif çizimleri.
3 Selçuklu dönemi çinilerinde desen ve motif uygulaması.
4 Kısa sınav
5 Selçuklu dönemi evani grup çinilerinde desen ve motif çizimi.
6 Selçuklu dönemi evani grup çinilerinde desen ve motif uygulaması.
7 Ara sınav
8 Anadolu Selçuklu ve İran Selçuklu Dönemi çinilerinde desen ve motif çizimi
9 Anadolu Selçuklu ve İran Selçuklu Dönemi çinilerinde desen ve motif uygulaması
10 Kısa sınav
11 Selçuklu Dönemi geometrik desen ve tasarımı
12 Selçuklu Dönemi geometrik desen ve tasarım uygulaması -
13 Ödev
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6