Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çini Konservasyonu CTS 429 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. EMSELE BAL
Dersi Verenler Arş.Gör. EMSELE BAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Restorasyon ve konservasyon konularında yeterli teorik ve uygulama bilgilerine ulaşılır.

Dersin İçeriği

Restorasyon ve konservasyonu yapılacak olan çini çalışmaların geleceğe daha kalıcı bir şekilde ulaşması için gereken bütün çalışmalar aşama aşama öğrenilir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Konservasyon ile ilgili çalışmaların her aşamasını teorik olarak tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme,
2 Alanlarıyla ilgili restorasyon ve konservasyon uygular. Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
3 Restorasyonu ve konservasyonu yapılacak olan seramik- çini malzemenin karşılaşabileceği tüm olumsuz dış ve iç etkenlerden nasıl korunması gerektiğini analiz eder. Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama,
4 Konservasyon ve restorasyon özelliklerini ayırt eder. Anlatım,
5 Eserlerin teknik ve desen özelliklerini bilir. Anlatım, Grupla Çalışma,
6 Restorasyon ve konservasyon alanlarında ekip çalışması yapabilir. Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temizleme ve koruma yöntemleri Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul.
2 Porselen sırlı eserler ve çinilerin korunma yöntemleri. Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul.- Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000
3 Analiz yapımı.1.Quiz notu.
4 Porselen sırlı eserler ve çinilerin temizliğinde kullanılan yöntemler. Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları.2002-İstanbul. Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000
5 Sırlı bir vazonun kayıp parçasının tümlenmesi ve uygulama yöntemlerin anlatımı.
6 Sırlı bir vazonun kayıp parçasının tümlenmesinin öğrenciye yaptırılması. 2.Quiz notu
7 Eski yapıştırıcıların çözülmesi. Yılmaz Şenay, Restorasyon- Konservasyon Ders Notları.Mimar Sinan Üniversitesi G .S.Ü basılmamış ders notları - 1992
8 Sağlamlaştırma konsolide. Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000
9 Topkapı Sarayı Restorasyon Konservasyon Merkezine ödev amaçlı gezi düzenlenmesi.
10 Ödev için yapılan gezi sonuçlarının değerlendirilmesi
11 Yapıştırma yöntemleri Başara Sait, PişmişToprak ve cam Eserlerin Koservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000
12 Vize
13 Toprak eserlerin restorasyon ve konservasyon işlemlerinin tamamlandıktan sonra korunması. Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları
14 Konservasyon yöntemlerinin genel anlatımının yapılması. Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve sanat yayınları
Kaynaklar
Ders Notu

Başaran Sait, Pişmiş Toprak ve Cam eserlerin Konservasyon / Restorasyonu.İstanbul 2000-Tuba Ökse, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve Sanat yayınları.2002-İstanbul.

Ders Kaynakları

Başaran Sait, Pişmiş Toprak ve Cam eserlerin Konservasyon / Restorasyonu.İstanbul 2000

Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri.Arkeoloji ve Sanat yayınları.2002-İstanbul.

Ahunbay Zeynep, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, İstanbul,2004

Restorasyon Konservasyon Çalışmaları 3 Aylık Bilim Dergisi, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
1. Proje / Tasarım 25
1. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Sözlü Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 6 6
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,08
Dersin AKTS Kredisi 5