Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Çini Sanatı Tarihi I CTS 225 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN
Dersi Verenler Öğr.Gör. SONGÜL ERGÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk çini sanatının var oluş nedenlerini ve Türk sanatının doğru algılanması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Türk çini sanatında Erken devir ve olgunlaşma döneminin tarihi ile günümüz çini sanatının bilinçli kavranması hedeflenir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken devir çini sanatı öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Ön Asya, Mezopotamya çini tarihi araştırır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Orta Asya Çini tarihini öğrenir. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap,
4 Büyük Selçuklu devri çini tarihini araştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Anadolu çini sanatını araştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çini sanatının tanımı,desen ve teknik özellikleri.
2 Orta Asya;Mezepotamya IX. Ve X.yüzyıllarda “Abbasi dönemi” çinileri.
3 İslamiyet Öncesi Orta Asya;Hunlar,Göktürkler ve Uygurlar çinileri.
4 İslamiyet Öncesi Orta Asya;Kırgızlar, Karluklar çinileri.
5 PROJE I:
6 İslamiyet Sonrası:Karahanlılar,Gazneliler.
7 Büyük Selçuklu dönemi çini sanatı,mimari süsleme alanları.
8 ARASINAV :
9 Anadolu Selçuklu çini sanatı tarihi.
10 PROJE II
11 ÖDEV
12 Anadolu Selçuklu çini sanatı desen ve teknik özellikleri.
13 XIII.yüzyıl,Kudadabad Sarayı çinileri ve özellikleri.
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 8 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4